Vi har smidt begyndelsen til et meget simpelt skur sammen, da det gamle var ved at falde sammen. Vi har virkelig brug for et sted at stille nogle ting af vejen, så vi skal have det færdiggjort så snart som muligt. Vi er sjældent på stedet, så byggeriet er gået langsomt🫣.

Nu har jeg brug for hjælp til, hvordan jeg kan lave en dør hertil på den absolut enkleste måde, forudsat at jeg har ret begrænsede erfaringer med at bygge. Det skal altså være samme plast på døren som på resten af skuret.

Min tanke er to døre, der dækker hele åbningen, hvor den ene plade overlapper den anden.

Hvordan kan jeg få lavet dørene? Opbygning og hvordan jeg fastgør dem til rammen, så de kan åbnes helt. Også hvordan jeg kan lukke dem.

Frabedes kritik af byggeriet indtil videre, det har været begrænsede forudsætninger af forskellige grunde.
Obs det er en gammel ujævn stenbelægning under, og der kommer ikke til at være nogen tærskel/karm, dørene hænger frit.

Takker for hjælp til, hvordan jeg kan løse dette. Skuret må gerne holde i nogle år, men tanken er ikke, at det skal stå i generationer, men derimod løse et problem, der pludselig opstod.

• En enkel trækonstruktion til et halvfærdigt skur med hvid plastbeklædning står på ujævnt stengulv, med presenning og byggematerialer indeni.
  • Et halvfærdigt skur med trækonstruktion og bølget plastiktag, stående på ujævne sten med en presenning og plasticspande ved siden af.
  • En ufærdig skur med åbent indgangsparti, viser træramme og bølgeplast. Røde streger indikerer mulig placering af fremtidige døre.
S
Ja der er jo google til at tjekke, hvordan man bygger en enkel dør, men ok. Panel og reglet med Z. Hængsler og valgfri lås.

S sarsag sagde:
Vi har smidt sammen begyndelsen til et meget enkelt skur, da det gamle var ved at falde sammen. Vi har virkelig brug for et sted at kunne stille nogle ting, så vi skal færdiggøre dette så snart som muligt. Vi er ret lidt på stedet, så byggeriet er gået langsomt🫣.

Nu har jeg brug for hjælp til, hvordan jeg kan lave en dør her på den absolut nemmeste måde, forudsat at jeg har ret begrænset erfaring med at bygge. Det skal altså være den samme plast på døren som på resten af skuret.

Min tanke er to døre, der dækker hele åbningen, og hvor den ene plade overlapper den anden.

Hvordan kan jeg få lavet dørene? Opbygning og hvordan jeg fastgør dem i rammen, så de kan stå helt åbent. Også hvordan jeg kan lukke.

Afstår fra kritik omkring byggeriet indtil videre, det har været begrænsede forudsætninger af forskellige årsager.
Obs det er en gammel ujævn stenbelægning under, og der vil ikke være nogen tærskel/ramme, dørene hænger frit.

Tak taknemmeligt imod hjælp til, hvordan jeg kan løse dette. Skuret må gerne holde i nogle år, men det er ikke tanken, at det skal stå i generationer, men løse et problem, der pludseligt opstod.
Eftersom du skal have plast på dørene, skal du sørge for, at de ikke synker. regel-døre synker altid, og plasten vil revne, der er ingen bæreevne i plast. Det gælder derfor om at få lavet en støtte, der holder igen oppefra og ned til det nederste ydre hjørne på dørene. Det plejer ikke at gå med blot reglar, men eventuelt en wire, der strammes på indersiden og holder op. Såkaldte hængsler, der er lange og kraftige, kan købes, de skal være så lange som muligt for at undgå nedsynkning med den følge, at døren hænger sig.

• Synes
sarsag
  • Laddar…
S Sernando sagde:
Ja det finns jo google at tjekke, hvordan man bygger en enkel dør, men ok. Panel og reglet med Z. Hængsler og valgfri lås.
Det har jeg gjort, også søgt her i forumet men det er netop, at plasten ligger udenpå, som jeg ikke får sammen, hvordan det bliver, når jeg åbner døren. Men jeg tænker måske forkert, hvordan plasten skal fastgøres.

J jonaserik sagde:
Eftersom du skal have plast på dørene så skal du sikre dig, at de ikke synker. Regeldøre synker altid og plasten vil revne, der er ikke nogen bæreevne i plast. Det handler om at få til en trækkraft, der holder igen oppefra og ned til det nedre ydre hjørne på dørene. Det plejer ikke at gå med bare reglar, uden eventuelt en wire, der spændes på indersiden og holder op. Såkaldte hængsler, der er lange og kraftige, kan købes, de skal være så lange som muligt for at undgå nedbrydning, der får døren til at hænge sig.
Jeg er gået i stå med tanken om, at den skal se ud sådan her (ovenfra). Med en tynd plade på bagsiden, afstivet i midten og plasten på forsiden. Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan hængslerne skal fastgøres. Går det overhovedet?

• Diagram der viser en dør, karm, hængsel og montage af plast- og stabiliserende plade, set oppefra.
J jonaserik sagde:
Eftersom du skal have plastik på dørene, skal du sørge for, at de ikke synker. Regeldøre synker altid, og plastikken vil revne, der er ingen bæreevne i plastik. Det er derfor nødvendigt at lave en trækkraft, der holder fra oven og ned til det nedre ydre hjørne på dørene. Det plejer ikke at fungere med kun regler, men måske en wire, der strammes på indersiden og holder op. S.k. hængsler som er lange og kraftige kan købes, de skal være så lange som muligt for at forhindre, at døren hænger sig på grund af nedbrydning.
Eller er det bedre at bruge en z-dør og sætte plastikken udenpå (for at få ensartet materiale) på ydersiden, men ikke gå hele vejen ud? Så kan man jo åbne helt uden at plastikken går mod karmen. Så i stedet for den lyseblå dekorationsliste på døren på bilen har jeg plastik.

• Blå dekoreret garageport med en Z-dør design og plastkant, set fra siden, med detaljer af hængsler og en cykelhjul delvist synlig nederst.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.