I nærheden af vores rækkehus har man i flere måneder bygget nye togskinner. Der er blevet sprængt en del og især er der blevet kørt meget store og tunge arbejdskøretøjer lige udenfor os. Der blev lavet en kontrol af revner (tror jeg) før og efter, og alt så godt ud. Nu har vi dog opdaget, at køkkenskabene ikke sidder mod dæklisterne længere, der er nye revner i vægpanelerne indendørs, en indvendig dør binder, og et lille skur på grunden har pludselig fået en væg, der buler kraftigt udad. Alle husene på gaden er siden mange år skæve, de skulle vist have sat sig i 60'erne, men de problemer, jeg nævnte ovenfor, er helt klart nye. (Har ikke talt med nogen nabo endnu, men flere burde have lignende problemer) Hvis det er sådan, at dette er det eneste, der er sket, så føles det vel acceptabelt, men vi bekymrer os for, at det måske fortsætter. Har fotograferet og målt nogle sprækker for cirka en måned siden, intet mere synes at være sket med dem. At døren binder, tror jeg dog er nyt. Er der nogen, der ved, hvad vi bør holde øje med? Noget særligt sted på huset, som man ved, at sætningerne ses tydeligt på? Ser ingen sprækker ved soklerne, f.eks. Vi overvejer snart at lægge nye gulve, men det føles jo risikabelt, hvis huset skal vælte...
Senest redigeret:
Ydervægge. Er det puds, tjek fra ydersiden.
Er det træfacade, fra indersiden. I hjørnerne plejer det at slippe.
Det har at gøre med, at pladerne (vægklædningen) plejer at danne en stor afstivende flade, sidder jo i de samme reglar. I hjørnerne er der altid flere reglar, der kan bevæge sig. Og der revner det først i 99% af tilfældene.
Det har at gøre med, at pladerne (vægklædningen) plejer at danne en stor afstivende flade, sidder jo i de samme reglar. I hjørnerne er der altid flere reglar, der kan bevæge sig. Og der revner det først i 99% af tilfældene.
Tak! Huset er i tegl på nederste etage og træ foroven. Står på en betonplade på, hvad jeg tror, folk har sagt er gammel søbund. Tjekker man tegl på samme måde som puds?Atom sagde:Ydervægge. Er det puds, tjek fra ydersiden.
Det har at gøre med, at pladerne (vægklædningen) plejer at danne en stor afstivende overflade, de sidder jo i samme reglar. I hjørnerne er det altid flere reglar, der kan bevæge sig. Og der revner det først i 99% af tilfældene.
Tegl, ved jeg ikke...
Tror dog, at den også vil revne. Afhænger af hvor godt fugen sidder. Har den hærdet mod tegl, vil teglen revne.
Er den lidt dårligere, vil revnen følge fugen. Lidt snæ ... tror jeg
http://www.byggahus.se/forum/fasad/92012-spricka-i-tegelfasad.html
Tror dog, at den også vil revne. Afhænger af hvor godt fugen sidder. Har den hærdet mod tegl, vil teglen revne.
Er den lidt dårligere, vil revnen følge fugen. Lidt snæ ... tror jeg
http://www.byggahus.se/forum/fasad/92012-spricka-i-tegelfasad.html
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Ta bort vind och bygga nytt innertak, hur ska man hålla koll på fukt?
Tak & Vind -
Hur gör ni för att hålla koll på underhållsuppgifter och budgetering?
Övrigt husrelaterat -
Kommande byta av bergvärmepump - vad hålla koll på?
Värmepumpar -
Vad ska jag hålla koll på?
Grund & Markarbeten -
Billigste sättet att hålla koll på innetemperaturen i en sommarstuga.
Villalarm & Hemautomation