Har forsøgt at lave en lille skabelon til en trappe fra en terrasse. (Klädselbrädan) Se bort fra den trykte regel bagved. Terrassen ligger på næsten 3m højde.

Hvordan skal jeg tænke med det sidste trin. Det sidste trin bliver terrassegulvet, men jeg har ikke besluttet, hvordan jeg vil løse det.

Skal terrassegulvet have et udhæng på ca. 5cm over det nederste trin som de øvrige trin har?

Der findes forskellige muligheder her..

1. Lade terrassegulvet slutte kant i kant med vindskiven (den hvide bræt). Så bliver det sidste trin før terrassegulvet 5cm dybere end de øvrige trin, da terrassegulvet ikke har et udhæng som de øvrige trin har.

2. Fjerne klodsen, som jeg har sat ved sømpladen, så bliver det sidste trin før terrassegulvet 5cm kortere end de øvrige trin, da "tåen på foden" støder mod vindskiven.

3. Lave et udhæng på terrassen på ca. 4cm ud fra vindskiven og også montere et stående terrassebræt 28x45 på vindskiven under terrassegulvet. Således bliver udhænget på terrassegulvet omtrent det samme som på trappetrinene.

4. En anden idé måske, som jeg ikke har tænkt på?

Træramme med klodser fastgjort til en hvid væg og rød træbeklædning. Mønsteret foran er monteret på en terrasse i forskellige træsorter. En trappekonstruktion med træklodser monteret på en trekantet ramme, ved siden af en rødmalet facade, viser trin for en terrasse. En trappeopbygning ved en terasse på 3m højde, med bræt langs hvid væg. Rødt træværk på siden, udendørs omgivelser med græs og betonmixer.

Den del af den øvre etage, der er den sidste del i en trappe, skal have samme næseoverhæng som øvrige trappetrin. Den kan have en anden tykkelse, men trinhøjden skal være lige høj hele vejen.

Okay, hvordan ville du have opnået dette med mine forudsætninger?

Alternativ 3?
3. Lave et udhæng på terrassen ca. 4 cm ud fra vindskiven og også montere en stående terrassebrædde 28x45 på vindskiven under terrassegulvet. Således bliver udhænget på terrassegulvet omtrent det samme som på trappetrinene.

Jeg må indrømme, at jeg forsøgte at udtrykke mig lidt generelt, fordi jeg ikke helt forstår dine billeder. Hvis du med udstick mener næseoverhæng og med stående trallbræda mener et øverste trin, så er svaret ja.

Korrekt opfattet, sorry for mit ikke-fagmæssige sprog.

Hvordan ville du have gjort angående trappen, der følger en væg, og ovenpå kameraet på det sidste billede er der et udhæng på ca. 50cm.

Jeg tænker at bygge trappen ind under udhænget og yderligere 120cm ud for at undgå at montere stakit m.m. ind mod den eksisterende væg.

Eller ville det have været bedre med kun en 120cm trappe med stakit/gelænder på begge sider som beskyttelse mod det hul, der så bliver mellem trappen og den langsgående væg...

Jeg er enig med Justus. En anden ting dog: du ser ud til at have meget lav trinhøjde, anbefalet er 17–18 cm. Det kan være en optisk illusion, men jeg gætter på, at du har 10–12 på billedet. 17 trin burde være passende på tre meter faldhøjde.

16,5 cm trinhøjde er det og ja 17 trin :)

• Synes
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
170 cm er nok for bredt til en trappe af træterrasse. 120 føles også ret bredt. 80? Med det sagt er det selvfølgelig ret praktisk for stabiliteten at kunne fastgøre den ene vange til huset.

Måske bygge trappen 120, men stille en blomsterkasse eller noget øverst bagest, så man ikke løber og slår hovedet ved en fejltagelse? 70–80 cm passage må jo være nok. Men som sagt, det føles som om selv en 120-trappe risikerer at blive lidt vaklende, hvis du ikke har god støtte under trinene.

Tænkte lave et vangstykke på midten eventuelt og i værste fald nogen stolpe som støtte nedad.

Fra væggen bliver trappen hele 170 cm bred, hvis den skal ind under tagudhænget.

Byggeprojekt med en stige op ad en mur og en betonblander ved siden af træpaller og planker.

Hus under renovering med stillads opført langs væggen, en veranda konstrueres på taget, og værktøj og materialer ligger på plænen.

Jeg tænker, man helst skulle kunne mødes i trappen 2 personer..

Har reglar som trin ikke terrassebrædder.

Lad trappen gå fri fra tagskægget. Gør den 90 cm bred. Brug trappeformlen til at beregne det rigtige forhold mellem trin højde og trin dybde. 2xh+d=60-63, målt i cm.

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.