Hej!

Har et Myresjöhus bygget i 2005 med grimt sokkelbokse til alle stikkontakter, der sidder langs ydervæggene. Det er vel fordi huset blev bygget i moduler, og færdige vægge blev sat på plads.
Kablerne er nu trukket i gulvene, som derefter går op i disse grimme sokkelbokse, som jeg nu vil udskifte og sætte almindelige indbyggede vægkontakter i stedet.

Hvordan gør man med dampspærren i væggen? Jeg bliver jo nødt til at trække lidt flexslange ind samt sætte nye apparatbokse osv. Også slange til f.eks. surroundsystem samt slange til indbyggede spots i vinduet er tænkt at blive lagt.
Antager at man bliver nødt til at lave hul i dampspærren for at kunne gøre det, man vil. Er det okay? Kan man på en eller anden måde lapke dampspærren? Hvordan gør man f.eks. der, hvor en slange eller apparatboks går gennem dampspærren?

Håber på god hjælp i dette kyndige forum! :)

Der findes ingen huse, der ikke har diverse huller i dampspærren, så det skal ikke spille nogen rolle, så længe I har fungerende ventilation. Man kan jo tape lidt omkring slanger og dåser for at undgå de største huller.

• Synes
svirca og 1 anden
  • Laddar…
Det er lidt vanskeligt at sige, at der ikke skal være nogle problemer. Er huset tæt og trykprøvet, og du 15 år efter hører diverse huller i dampspærren, kan man ikke udelukke, at der kommer fugtrelaterede problemer. Havde dampspærren ikke været nødvendig, ville man ikke have bygget med den. Vil man være omhyggelig, skal man jo tætne omkring hver gennemføring.

• Synes
Uldis og 1 anden
  • Laddar…
surris
At der ikke findes nogen huse uden huller i dampspærren kan jeg ikke være enig i. Jeg har bygget flere huse, hvor vi endda har tapet huller efter hæfteklammer.
Selve princippet er jo, at det skal være 100% tæt, så man skal absolut ikke bare lave huller og tro, det går godt. Hvis du laver huller, så tæt med ældningsbestandig tape, tape der hvor slanger og dåser bryder dampspærren.

• Synes
Turbo_Tail
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.