Hej
Elektriker har lagt beskyttelsesrør i gulvet. Har slået en betonkage op på ca. 5 cm, derefter sand/fyldmasse.

Vil nu fikse gulvet, inden gulvlæggeren lægger gulv. Hvad kunne jeg bruge til at reparere dette?

• Isolering og rør i hult rum under et gulv, set fra siden med træoverflader og fyldmateriale.
  • Elektrikerarbejde med trækkede beskyttelsesrør i betongulv; betonen er opboret, omgivet af byggestøv, værktøj og materialer på gulvet.
  • Skyddsrör og kabeltræk i beton gulv. Synligt betong med afskalning og udgravet område. Plastflaske og værktøj ved siden af arbejdet.
Lidt flydespartel burde løse det der ret enkelt

• Synes
M841
  • Laddar…
Start med at spørge gulvlæggeren om hans krav, så du ikke gør noget, han ikke vil lægge gulv på. Derefter synes jeg, at flydespartel kan være sværere at få godt end almindelig finbeton, da det så let finder vej ud i et hul, hvilket gør, at det forsvinder. Dette gør finbeton ikke, og det fungerer godt at få en fin overflade, når den er begyndt at sætte sig ordentligt.

• Synes
M841
  • Laddar…
P
Absolut ikke flydespartel, men rengør og fugt overfladerne og støb igen med finbeton op til 50mm kroner tykkelse. Er det tykkere, så bruger du grovbeton.
Derefter har almindelig beton brug for ret lang tørretid, før man kan lægge fx. vinylgulv. Ved ikke hvad du skal have for gulv?

Rejäl sagde:
Absolut ikke flydespartel, men rengør og fugt overfladerne og støb igen med finbeton op til 50mm kroner tykkelse er det tykkere så bruger du grovbeton..
Derefter har almindelig beton ret lang tørretid, inden man kan lægge fx. Vinylgulv ved ikke hvad du skal have for gulv?
Forklar gerne for mig, hvorfor spartel ikke virker, så jeg ikke giver forkerte råd igen. Jeg har nemlig fyldt tilsvarende huller flere gange med spartel, og det har fungeret hver gang.

P
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Forklar gerne for mig hvorfor spartel ikke virker så jeg ikke giver forkerte råd igen. Jeg har nemlig fyldt tilsvarende huller flere gange med spartel og det har virket hver gang.
For flydespartel har andre egenskaber end beton..

gulv- basparket gulv

Rejäl sagde:
For flydespartel har andre egenskaber end beton..
Kan du ikke være lidt mere udførlig? Der findes jo gulvspartel for 50mm tykkelse. Jeg forsøger ikke at trolle men er genuint interesseret.

P
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Du kan ikke være lidt mere udførlig? Der findes jo gulvspartel til 50mm tykkelse. Jeg forsøger ikke at trolle men er genuint interesseret.
Det kan fungere men konstruktionsmæssigt vil man ikke blande for det er to forskellige produkter..
Er ingen kemiker men der er ingen grund til at lægge en dyrere produkt som kan blive fejl..

P
M M841 sagde:
gulv- basparket gulv
Ok så gulvlæggeren kommer at flydespartle hele overfladen?

Rejäl sagde:
Det kan fungere men konstruktionsmæssigt vil man ikke blande, for det er to forskellige produkter..
Er ingen kemiker, men der er ingen grund til at bruge et dyrere produkt, der kan blive forkert.
Rejäl sagde:
Det kan fungere men konstruktionsmæssigt vil man ikke blande, for det er to forskellige produkter..
Er ingen kemiker, men der er ingen grund til at bruge et dyrere produkt, der kan blive forkert..
Okay, så at det absolut ikke virker, passer altså ikke helt med andre ord. Jeg har brugt Ardex produkter til dette, da de har spartel til råbeton med godt resultat flere gange, dyre ja, men nemme og har aldrig slået fejl. Men nu skal vi ikke kapre tråden, så TS må selvfølgelig gøre som han vil.

Hav en god aften!

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.