Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Lidt flydespartel burde løse det der ret enkelt
Start med at spørge gulvlæggeren om hans krav, så du ikke gør noget, han ikke vil lægge gulv på. Derefter synes jeg, at flydespartel kan være sværere at få godt end almindelig finbeton, da det så let finder vej ud i et hul, hvilket gør, at det forsvinder. Dette gør finbeton ikke, og det fungerer godt at få en fin overflade, når den er begyndt at sætte sig ordentligt.
Absolut ikke flydespartel, men rengør og fugt overfladerne og støb igen med finbeton op til 50mm kroner tykkelse. Er det tykkere, så bruger du grovbeton.
Derefter har almindelig beton brug for ret lang tørretid, før man kan lægge fx. vinylgulv. Ved ikke hvad du skal have for gulv?
Derefter har almindelig beton brug for ret lang tørretid, før man kan lægge fx. vinylgulv. Ved ikke hvad du skal have for gulv?
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Forklar gerne for mig, hvorfor spartel ikke virker, så jeg ikke giver forkerte råd igen. Jeg har nemlig fyldt tilsvarende huller flere gange med spartel, og det har fungeret hver gang.Rejäl sagde:
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Det kan fungere men konstruktionsmæssigt vil man ikke blande for det er to forskellige produkter..Henkan Sundberg sagde:
Er ingen kemiker men der er ingen grund til at lægge en dyrere produkt som kan blive fejl..
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Okay, så at det absolut ikke virker, passer altså ikke helt med andre ord. Jeg har brugt Ardex produkter til dette, da de har spartel til råbeton med godt resultat flere gange, dyre ja, men nemme og har aldrig slået fejl. Men nu skal vi ikke kapre tråden, så TS må selvfølgelig gøre som han vil.Rejäl sagde:Det kan fungere men konstruktionsmæssigt vil man ikke blande, for det er to forskellige produkter..
Er ingen kemiker, men der er ingen grund til at bruge et dyrere produkt, der kan blive forkert.
Rejäl sagde:
Hav en god aften!
Klik her for at svare