Billedet nedenfor er taget på indersiden af vores garage på gulvet lige ved åbningen ud. I sprækken (som er markeret med rødt) går det åbent til udendørs, da det er der, døren støder op mod karm og karm støder op mod indersiden.
Indvendigt mod gulvet skal vi bruge fugemasse og så lægge fliser som en liste langs med gulvet.
Bør vi også tætne med noget udefra, eller er det nok, at vi tætner indefra med almindelig fugemasse til fliser og så bare trykker klinkerne på plads?
Det kan jo blive ret så vådt og sjappet på garagegulvet, især om vinteren, så jeg ville ikke have brugt gips så tæt på gulvet. Garagevægge placerer man gerne på en sokkel netop for at beskytte konstruktionen mod fugt.
Er det frost man ser på billedet, eller fyger der sne ind gennem sprækken?
Det kan jo blive ret så vådt og sjappet på garagegulvet, især om vinteren, så jeg ville ikke have brugt gips så tæt på gulvet. Garagevægge sætter man gerne på en sokkel netop for at beskytte konstruktionen mod fugt.
Er det frost, man ser på billedet, eller fyger der sne ind gennem sprækken?
[billede]
Hvordan hjælper dette TS?
Gips sættes foreslået med lidt mellemrum mod betonen.
Det kan jo blive ret så vådt og sjasket på garagegulvet, særligt om vinteren, så jeg ville ikke have brugt gips så tæt på gulvet. Garagevægge sætter man gerne på en sokkel lige for at beskytte konstruktionen mod fugt.
Er det frost man ser på billedet eller blæser der sne ind gennem sprækken?
[billede]
Det er sne, der blæser ind fra sprækken.
Hvad mener du med, at væggene skal sidde på en sokkel?
Det står på støbt beton, så trykimprægnerede lægter og så almindelige lægter.
Årsagen til sprækken er, at panel og foder går udenfor gulvlægterne.
Du kan vel tætne med noget i sprækken.
Jeg personligt ville aldrig bruge træ så tæt på gulvet.
Ser selv når jeg skyller gulv, bil osv.
Det bliver vådt.
Træ suger så fugten.
Trykimprægnerede reglar til at bygge ind er jo heller ikke så godt.
Det er dog en garage, men trykimprægneret er til altanbro, intet andet efter min mening.
Sokkel er praktisk, da man ikke risikerer fugt i væggene, når biler måske afgiver en del fugt, når de tine op eller man vasker i garagen.
Det grå på mit billede er soklen, der er støbt i min garage.
Trævæggen begynder der, hvor det hvide er.
Ok sjovt for dig som har støbt sokkel. Men det har vi ikke.
Det er derfor jeg overvejer at lægge klinker nederst.
Men så til spørgsmålet, hvad tætnes sprækken MELLEM gulv og gips/træ med? Samt sprækken som går ud?
Du får vel tette med noget i sprækken.
Jeg personligt ville aldrig bruge træ så tæt på gulvet.
Ser selv, når jeg spuler af gulv bil osv.
Det bliver vådt.
Træ suger da til sig.
Så trykkede reglar at bygge ind er jo ikke så godt heller.
Men det er en garage, men, trykt er til altan bro intet andet i min mening.
Ok, men nu er det som det er. Hvad skal jeg tette sprækken med?
Vi skal ikke spule vaske mekke osv i garagen. Vi skal stille bilen der. Det er alt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.