Hej. Ska måla om ett rum där det suttit en TV och dessa ankare sitter i väggen. Någon som har tips på hur jag tar bort dem? Är det bågfilsblad som gäller? Væg med fire metalankre, der skal fjernes før maling. En værktøjsklinge ses nedenfor ankrene.

normalt så skal det være nok at bøje lidt under kraven med f.eks. kniv så skal kraven løsne sig og resten kan du trykke ind i væggen

• Synes
Nyfniken
  • Laddar…
R
Det er molly du har der. Et utyg at fjerne, , meget store på bagsiden, bare drej dem rundt så de fræser et stort hul og skub ind i væggen, samt spartle

• Synes
Fonjy
  • Laddar…
Staffans2000
Det er "Mollypluggar". Muligvis kan det lade sig gøre at bore kraven løs. Hvis ikke, må du skære gipsen væk omkring pluggen og presse den en smule ind og derefter spartle.
Her fandt jeg et videoklip med en, der har mere hjerne end mig! Denne metode virker betydeligt bedre end mine forslag.

• Synes
Stekpanna
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
bedre end mine forslag.
Bedre end mit med, har ikke tænkt på at gøre sådan, klart er at vingerne på bagsiden retter sig ud :D

Tak for et meget godt tip!!! Skal testes! Indser dog lige nu, at jeg har smidt skruen til dem væk.:thinking: Måske må jeg købe nye for at fjerne de gamle! Væggen er ikke gips, men en træfiberskive.

Tag fat i bakken du ser med en tang og vipp lidt, så løsner den. Resten prikker du ind i væggen.

Sæt skruen, der passer, og skru den kun et par omgange. Slå derefter med en hammer forsigtigt, så retter du den del ud, der er bag gipsen. Derefter kan du trække den lige ud af væggen....

Dette virker, hvis man er forsigtig, men der er også en risiko for, at man sprækker gipsen.

Så må man spartle over og se glad ud! :D

• Synes
13th Marine
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Det er "Mollyplugger". Muligvis kan du bore kraven løs. Hvis ikke, må du skære gipsen væk rundt om pluggen og trykke den lidt ind og derefter spartle.
Her fandt jeg en lille film med en, der har mere hjerne end jeg! Denne metode ser betydeligt bedre ud end mine forslag.
[media]
Funkede knaldgodt! Stor tak for tipset! Nu er det bare at spartle. Væg med flere små huller klar til spartling.

Har du lavet en ordentlig evaluering af alle tips?

Nej. Jeg brugte videotippet, som virkede mest effektivt. Tog ca. 5 min inkl. at hente hammer og tang. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.