477 læst ·
2 svar
477 læst
2 svar
Hvordan fixer man huller i væggen efter et vindueskifte?
Vi har skiftet vinduer i en hytte bygget i 1934. Der er huller i væggen rundt om de nye vinduer, som skal repareres. I hullerne sidder der tykke plader af noget gammelt isoleringsmateriale med papir udenpå. Ville det fungere at skære alt det eksisterende materiale væk og fylde med fx Easy Filler? Skal man i så fald derefter sætte stykker af papplader ovenpå, som man har gjort tidligere, for at kunne male og tapetsere?
Det skulle altså være ”alt løst siddende materiale” !H Högsma sagde:Vi har skiftet vinduer i en hytte bygget i 1934. Der er huller i væggen rundt om de nye vinduer, som skal repareres. I hullerne sidder tykke plader af noget gammelt isoleringsmateriale med pap udenpå. Ville det fungere at skære alt løst siddende materiale bort og fylde med f.eks. Easy Filler? Skal man i så fald derefter sætte stykker af papplader på ovenpå, som man har gjort tidligere, for at kunne male og tapetsere?
Det ser ud som om du har et lag af masonit med maling på og derefter en træfiberskive, der kaldes tretex under den.
For min del ville jeg rive dette skrammel væk og montere gips på væggene i stedet. Måske lidt isolering afhængigt af omstændighederne. Du skal jo også indfodre vinduet indvendigt.
At forsøge at bruge en eller anden form for filler lyder som en hej-hopp-løsning, der aldrig bliver god eller endda halv god.
For min del ville jeg rive dette skrammel væk og montere gips på væggene i stedet. Måske lidt isolering afhængigt af omstændighederne. Du skal jo også indfodre vinduet indvendigt.
At forsøge at bruge en eller anden form for filler lyder som en hej-hopp-løsning, der aldrig bliver god eller endda halv god.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fönsterfoder där halva väggen är pärlspont
Fönster & Dörrar -
Borra hål i väggen i köket
Kök -
Hur ska jag fylla/täta dessa hål i badrumsväggen?
Badrum -
Hvordan reparerer jeg revnerne i letbetonvæggen, så de holder?!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjælp! Hvordan reparerer jeg hullet i væggen?
Byggematerialer & Byggeteknologi