Hvordan fastgør man stolper til carport i allerede støbt betonplade?

Jeg vil helst ikke have stolpen direkte mod betonpladen, jeg overvejede måske at lægge en belægningssten imellem, men spørgsmålet er, hvordan man gør fastgørelsen nemmest?

Ok og med bolt og plug ned i pladen eller?

eller bedre bore for stort hul og så gevindstang og kemisk anker?

Mikael_L
Jeg tror jeg ville have brugt en behagelig plugg og varmgalvaniseret skrue, eventuelt fransk.

Der findes også betonskruer, der skrues direkte ind i borede huller i betonen, uden plugg.
Der er en masse forskellige fabrikater, f.eks.
https://www.k-rauta.se/produkt/betongskruv-essve-75x65-indu-prog-100st/7317761015710

Men under alle omstændigheder, pas på med almindeligt elgalvaniseret, det plejer at tage skade i forbindelse med beton, varmgalvaniseret, rustfrit eller en anden bedre overfladebehandling skal det nok være.

• Synes
Simon Mullvad og 1 anden
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sagde:
Jeg tror jeg ville have brugt en god plug og varmegavlet skrue, evt. fransk.

Der findes også betonskruer, som skrues direkte i borede huller i betonen uden plug.
Der findes mange forskellige fabrikater, f.eks.
[link]

Men i hvert fald, se op med almindelig elgalv, det plejer at tage skade i forbindelse med beton, varmagalv, rustfrit eller en anden bedre overfladebehandling skal det nok være.
Mikael_L Mikael_L sagde:
Jeg tror jeg ville have brugt en god plug og varmegavlet skrue, evt. fransk.

Der findes også betonskruer, som skrues direkte i borede huller i betonen uden plug.
Der findes mange forskellige fabrikater, f.eks.
[link]

Men i hvert fald, se op med almindelig elgalv, det plejer at tage skade i forbindelse med beton, varmagalv, rustfrit eller en anden bedre overfladebehandling skal det nok være.
ok visst havde man kunnet lægge en marksten imellem med hvis man ville få højden yderligere op?

Tomture61
Du skriver carport , antager at pladen ikke er isoleret med L- frigolit støtte , eller ?

Tomture61 Tomture61 sagde:
Du skriver carport , antar att plattan inte är isolerad med L- frigolit stöd , eller ?
Nej uisoleret

Tomture61
N Novisfixaren sagde:
Nej oisolerad
Ok, lidt skrøbeligere i kanterne med kantlementer i frigolit.
Uddyb gerne "belægningssten mellem stolpe / cementplade" type materiale i stenen.

N Novisfixaren sagde:
ok visst hade man kunnat lägga en marksten emellan med om man vill få upp höjden ytterligare?
Måske bedre at plugge fast jernet i betonpladen først, så snedkerere form 10x10cm og 5cm høj og fylde på med finbeton for at få yderligere ophøjning under stolpen?

Ok , lidt mere skrøbelige i kanterne med kantelement i frigolit.
Udvikle gerne " belægningssten mellem stolpe / cementplade " typemateriale i stenen .
Med belægningssten mener jeg typisk løs betonplade, som jeg skærer en ”klods” fra.

men

Måske bedre at plugge jernet fast i betonpladen først, derefter snedkerere form 10x10 cm og 5 cm høj og fylde på med finbeton for at få yderligere forhøjning under stolpen?

Tomture61
N Novisfixaren sagde:
Med belægningssten mener jeg slags løs betonplade som jeg skærer en ”klods” fra.

men

Måske bedre at plugge jernet fast i betonpladen først, så bygge en form 10x10cm og 5cm høj og fylde op med finbeton for at få yderligere forhøjelse under stolpen?
Ser nok pænere ud måske

Ser nok pænere ud måske
Du mener de sidste?

• Synes
Tomture61
  • Laddar…
Er plugs og skruer nok, eller er det bedre med kemisk anker og gevindstang?

Tomture61
N Novisfixaren sagde:
Du mener de sidste?
Jep.

Tomture61
N Novisfixaren sagde:
Er plugs og skruer tilstrækkelige, eller er det bedre med kemisk anker og gevindstang?
Kemisk anker + skrue til beton, synes jeg!
Der findes sikkert professionelle produkter vedrørende kraftige skruer til beton, ved dog ikke, hvor nemt det er at købe/finde dem.

Edit.

Ekspansionsbolt synes at være kraftige sager, fungerer uden kemisk anker (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.