Totte_S
Har et dilemma. Min grund er af torpargrundstype, dvs ikke meget plads at arbejde med. Lige ved fundamentet til brændeovnen er det meget ujævnt i grund på grund af, at der ligger natursten nederst i fundamentet. Der er kun et par mm overflade, der kunne lægges færdigt gulv på, og det er ikke meget at hvile på, og det går altså ikke at skære ud af reglerne. Hvis jeg sætter bjælkelaget et stykke ude, ca. 300mm, og laver hvile mod jorden, så vil jeg have gulvbrædder, der ikke har mere end et par mm hvile ved siden af fundamentet. Ved ikke helt, hvordan jeg skal løse dette.
Overvejer at lave en form og støbe op ved siden af fundamentet, så jeg får som en klods ud fra fundamentet, som jeg dels kan fastgøre en bærende bjælke i, dels som fungerer som støtte for gulvet de sidste 300 mm (med fugtbeskyttelse imellem, så klart.)
Isoleringsspørgsmålet er ikke primært, da jeg kun vil have 70mm min.uld. i denne del, så ved siden af fundamentet kan det være lige meget, om det bliver 0 mm.
Kan jeg måske støbe med leca som ballast i betonen, så får jeg en form for isolering?
Alle forslag modtages taknemmeligt.

• Diagram af torpargrund med bjælkelag og vedspisfundament, viser målinger og niveauer for gulvinstallation.
Totte_S
I land bliver det bom på svar og fornuftige tips. :-)
Dette dilemma løste sig med hjælp fra hugmejsel og slædehammer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.