Hej

jeg vil vide, hvordan man fastgør de små tagspær, der er markeret på billedet?
Det er de små tagspær, der er mellem det store tag og det lille i vinkel

ikke saxespær

• Et hus med udendørs pool, hvor taget har en markering af små takstole mellem et større og mindre tag i vinkel.
Skrue eller søm!

Tomture61
M MackanM sagde:
Hej

jeg vil vide, hvordan man fastgør de små spær, der er markeret på billedet?
Det er de små spær, der er mellem det store tag og det lille i vinkel

ikke saksespær
Er det et fritidsbyggeri, eller findes der tegninger på tag / spær?

Hej

spær kommer prefab men har ej bestilt endnu. Er interesseret i hvordan man fastgør dem.
Sætter man dem på en spær eller

Nja, det afhænger lidt af det, men det sædvanlige er vel at trappe dem op mod råsponten.

Lulaua Lulaua sagde:
Nja, beror lidt på men normalt er vel at trappe dem op mod råsponten.
Nå så man sætter råspont så bygger man noget så de bliver helt plan som de sættes fast i eller?

Så kan man gøre, det går an at sætte dem mod tagspærene også, men det kan blive lidt tricky med råsponten så.

Men er det standarden man gør?
Så tænker jeg, at det er bedst at bestille en regel, der er kaos i 45 grader og sætte fast i spærrebjælkerne gennem råsponten og så spærrebjælkerne på dem?

håber du forstår, hvad jeg mener

Hvis de to vinduer ikke har nogen indvendig forbindelse med hinanden, fastgør du reglar langs skæringen mod hovedbygningens tagpanel. I andet fald skal tagspærene afveksles med diagonalstag.

Man lægger oftest råsponten først, så trækker man en snor fra de "rigtige" spær for at se, så de små kommer i den rette højde og målestok...
Så skrues de ned i råsponten og forhåbentlig ned i en underliggende spær!
Derefter sættes en regel typ 45x95 langs med hele underarmen som forhindrer, at spæret kan glide... typ sådan.

Tomture61
Hvis spær på det store tag mister kontakten med remmen på grund af at der bygges et ekstra tag i 90 graders vinkel.
Hvad skal støtte hvad?
Det store tags spær skal afveksles med en bjælke + spær der skal bære dette skal forstærkes (dobbelt).
Det lille tags fastgørelse for spær skal have træbjælker i højde med tagrender.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.