Interessante alternativer, skal tænke en del...

Jeg vender tilbage med rapport og forhåbentlig billeder af slutresultatet.

// Marta

Det går jo at fræse egne spor i en MDF-plade og slippe for alt besværet. (Eller købe tynde, færdige mdf-panelplader) Men det passer måske ikke med en fusk-løsning i lige dit tilfælde/hus?!

Bigsnucke..

Netop det, du siger, er noget, jeg tænker meget på :-)
Vi får se, hvad det bliver...

/ Marta

I Vi i villa (eller var det Villamagasinet) har jeg set færdigsporede MDF-plader beregnet til at sætte på væg eller i loft i stedet for rigtig panel. Kan ikke huske mere, men måske har nogen bladet og kan udfylde...

/V

ja - netop! Men ved ikke om det er noget som tiltaler Marta...

Vojma, du ser ud til at være en sand menneskekender ;-)

Panelpladen føltes ikke rigtig som vores melodi.
Dog et ret smart produkt.

/ Marta

Marta sagde:
Hej, kan tænke mig at spørgsmålet lyder lidt mærkeligt.
Jeg skal bygge mine egne skydedøre til garderobe. Vores tanke er at få en ret egen løsning med hvidmalet liggende panel.

Tænkte løse dette ved at sømme eller lime type råspont 17*120 på 10 mm spånplade.

Mit spørgsmål er, virker det eller findes der bedre måder??

/ Marta
Har prøvet netop dette, da vi renoverede gangen og havde lagt trægulv. Synes da, at garderoberne (6 stk.) så lidt kedelige ud, besluttede at beklæde disse i panel dog stående.
gjorde ifølge reglementet dvs. limede og skruede. resultatet var 6 stk. bananer i smuk panel:)

nike-72 sagde:
Har prøvet lige dette, da vi renoverede gangen og havde lagt trægulv. Tyckte da, at garderobeskabene (6 stk) så lidt kedelige ud, besluttede at beklæde dem med panel dog stående.
gjorde ifølge kunstens regler dvs. limede og skruede. resultatet blev 6 stk bananer i smuk panel:)
Det bekræfter, hvad de andre siger...

Dejligt at høre, at det heller ikke fungerer i praksis.

Snart får jeg mine beslag, så smækker det...

/ Marta

Eventuelt kunne du beholdt din plade og kørt med limprincippet.

Tag den tyndest mulige bræddesamling (eller måske hellere rigtigt paneltræ så du får en fin overflade)

Tag din byggesav og sav riller i bagsiden af panelet langs med plankerne. Eftersom det ikke bliver lige så massivt træ, burde viljen i træet blive mindre, og du burde få mindre bevægelser.

/Micke

• Synes
Simsu
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.