9,802 læst ·
24 svar
10k læst
24 svar
Hvordan fastgør man Ru-pont på spånplade
I Vi i villa (eller var det Villamagasinet) har jeg set færdigsporede MDF-plader beregnet til at sætte på væg eller i loft i stedet for rigtig panel. Kan ikke huske mere, men måske har nogen bladet og kan udfylde...
/V
/V
Er det denne du tænker på?
Söger du innertak paneler panelskiva pärlspont & bröstpanel - Brandéns Panelskivan
Söger du innertak paneler panelskiva pärlspont & bröstpanel - Brandéns Panelskivan
Har prøvet netop dette, da vi renoverede gangen og havde lagt trægulv. Synes da, at garderoberne (6 stk.) så lidt kedelige ud, besluttede at beklæde disse i panel dog stående.Marta sagde:Hej, kan tænke mig at spørgsmålet lyder lidt mærkeligt.
Jeg skal bygge mine egne skydedøre til garderobe. Vores tanke er at få en ret egen løsning med hvidmalet liggende panel.
Tænkte løse dette ved at sømme eller lime type råspont 17*120 på 10 mm spånplade.
Mit spørgsmål er, virker det eller findes der bedre måder??
/ Marta
gjorde ifølge reglementet dvs. limede og skruede. resultatet var 6 stk. bananer i smuk panel
Det bekræfter, hvad de andre siger...nike-72 sagde:
Dejligt at høre, at det heller ikke fungerer i praksis.
Snart får jeg mine beslag, så smækker det...
/ Marta
Eventuelt kunne du beholdt din plade og kørt med limprincippet.
Tag den tyndest mulige bræddesamling (eller måske hellere rigtigt paneltræ så du får en fin overflade)
Tag din byggesav og sav riller i bagsiden af panelet langs med plankerne. Eftersom det ikke bliver lige så massivt træ, burde viljen i træet blive mindre, og du burde få mindre bevægelser.
/Micke
Tag den tyndest mulige bræddesamling (eller måske hellere rigtigt paneltræ så du får en fin overflade)
Tag din byggesav og sav riller i bagsiden af panelet langs med plankerne. Eftersom det ikke bliver lige så massivt træ, burde viljen i træet blive mindre, og du burde få mindre bevægelser.
/Micke
Klik her for at svare