Hej! Jeg har brug for at sætte en børnegitter op i denne trappe og indser, at jeg sandsynligvis har brug for at bygge noget til i den ”åbne” del for at kunne fastgøre den. Noget der løber parallelt med den højre bjælke, så man kan have gitteret så langt nede som muligt simpelthen.
Hvordan ville I gøre for at få til en løsning, der er stabil nok og ser nogenlunde æstetisk tiltalende ud. Hvordan fastgøres den bedst, hvilket træ osv. Taknemmelig for så detaljerede svar som muligt.
😊

• En hvidmalet trappe med tre trin, en plante i en kurv ved trappens top og parketgulv foran. Højre side af trappen har en åben konstruktion.
  • Trappeopgang med hvidmalede trin og en lodret væg til højre, hvor en barnegrind ønskes monteret. Trappevinklen er åben mod højre.
  • Hvid trappe med åbne trin og gelænder, hvor en barnegrind skal monteres i den åbne del for stabilitet og æstetisk løsning.
Spontant så får du nok bygge et kort rækværk også på venstre side.

Jeg havde et lignende problem, men byggede hele lågen selv:
Et hvidt trægelænder ved trappeopgangen, med lodrette metalstænger, bygget for at øge sikkerheden.

• Synes
Cryptorchid81
  • Laddar…
Det absolut enkleste må være at købe typ BabyDan Flex M og have den præcis nedenfor hele trappen...
Hvis det nu ikke er et krav, at lågen skal stå på det første trappetrin.

C Cerb sagde:
Det absolut enkleste må være at købe typen BabyDan Flex M og have den lige nedenfor hele trappen...
Hvis det nu ikke er et krav, at lågen skal være på det første trappetrin.
Sådan gjorde vi hjemme både ved en sådan trappe, og satte en BabyDan Flex XL rundt om kakkelovnen. Det var meget enkelt at installere, sidder stabilt og blev _tilstrækkeligt_ æstetisk til at sidde der, mens børnene er små.

Tak for tipsene! Jeg kiggede på en BabyDan Flex M tidligere, men fik den opfattelse, at den var for bred. Jeg ved nemlig, at jeg kiggede, om der fandtes en S, men det fandt jeg ingen. Trappen er ret smal, så mange gitre gik bort af den grund. Hvor fleksibel er BabyDan? Kan man vinkle siderne 90 grader?

Ville det være muligt at sætte lågen over det første trappetrin? Det nederste trappetrin er ikke højere eller farligere end en stol eller skammel.

C Cryptorchid81 sagde:
Tak for tipsene! Kiggede på en BabyDan Flex M tidligere men fik den idé, at den var for bred. Ved nemlig, at jeg kiggede om der fandtes en S, men det fandt jeg ingen. Trappen er ret smal, så mange gitre gik bort af den grund. Hvor fleksibel er BabyDan? Kan man vinkle siderne 90 grader?
Sådan sidder vores BabyDan Flex M. Siderne kan vinkles 90 grader, hvis man vil. Gitteret er 72cm og siderne er 33cm.

Hvor bred er jeres trappe?

Edit: De kan endda drejes ind mere end 90 grader.

• BabyDan Flex M sikkerhedsgitter ved trappe, grinde måler 72 cm og sider 33 cm. Gitteret kan vinkles mere end 90 grader.
  • Hvid BabyDan Flex sikkerhedsgitter opsat ved trappe med to vinklede sektioner. Trægulv og vægpaneler i baggrunden.
O OskarJ sagde:
Ville det være muligt at sætte lågen over det første trin? Det nederste trin er ikke højere eller farligere end en stol eller skammel.
Den model vi har nu passer heller ikke der uden indgreb. Men har overvejet om det enkleste ikke bare er at sætte en diskret regel tværs over gelænderet og fastgøre lågen i den. Som du siger, et trin er jo ikke hele verden. 😊

F Foo1 sagde:
Sådan her sidder vores BabyDan Flex M. Siderne kan vinkles 90 grader, hvis man vil. Gitteret er 72 cm og siderne er 33 cm.

Hvor bred er jeres trappe?

Edit: De kan endda drejes ind mere end 90 grader.
Kan ikke huske bredden lige nu, men mindre end 70 cm vil jeg sige i hvert fald. Tusind tak for demonstrationen, den synes at kunne være et alternativ, hvis vi "tvinges" til at købe noget andet.

• Synes
Foo1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.