Hej, jeg har almindelige stenplader af den billigere slags fra Bauhaus. Vil hugge en 45 graders vinkel, men så snart jeg hugger, brækker den på den anden side eller i midten... aldrig der, hvor den skal brækkes.

Hvordan gør man?

(Har ingen vinkelsliber, tip mig ikke om det :))

Farstatjej90
Jeg tror ikke, det er sten, men sådanne plader er nok beton. Er det det samme at hugge?

• Synes
plåtrickard
  • Laddar…
Karrock
Et billede hjælper meget med at forstå, hvad du har og ønsker at opnå.

Generelt: Rids hårdt på begge sider, hvor du vil have det til at sprække. Bank derefter let i stregen med din hugmejsel for at få en brudindikering. Derefter læg op på støtte og bank lidt hårdere i stregen. Man kan ikke regne med, at begge stykker bliver brugbare, man kan være nødt til at ofre det ene og arbejde sig ind mod stregen.

Er det billige betonfliser, har de så meget sand og lidt cement, at det i princippet er umuligt.

Ja sandsynligvis, så det er bare at save da? :(

Du kan teste at hugge op et dybere spor med mindre kraft og flytte langs sporet mellem slagene, før du forsøger at knække noget eller simpelthen hugge pladen i stykker.

• Synes
Julistormen
  • Laddar…
Prøv diamantskive på kapsaven.

Karrock Karrock sagde:
Et billede hjælper meget for at forstå, hvad du har og vil opnå.

Generelt: Rids hårdt på begge sider, hvor du vil have det til at revne. Slå derefter forsigtigt på stregen med din mejsel for at få en brudangivelse. Læg derefter op på støtte og slå lidt hårdere på stregen. Man kan ikke regne med, at begge stykker bliver brugbare, man skal muligvis ofre det ene og arbejde sig ind mod stregen.

Er det billige betonfliser, har de så meget sand og lidt cement, at det i princippet er umuligt.
Skal underlaget være hårdt? Lagde på græsset nu, huggede på begge sider, gik bedre!

• Synes
Kurtivan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.