24,065 læst ·
7 svar
24k læst
7 svar
Hvordan få puds til at fæstne på glat beton?
Har en betonplade støbt på en 1m høj sokkel af leca. Pladen er foran hoveddøren.
Vil lave et skelet til terrassebrædder på pladen. Men på en af pladens sider er betonen så glat, at pudset ikke hæfter. Trods forsøg på at lave små hak med hammer og mejsel.
Som det ses, handler det kun om en "stribe" på ca. 10 cm x 1m.
Hvordan får vi pudset til at hæfte uden at skulle bruge net? Er hårdere (A) mørtel bedre, eller kan man simpelthen lime noget med montagelim på betonen inden pudsning?
Weber har noget, der hedder weber.rend aid, som man ruller på netop til dette (se billede fra youtube), men er ikke så ivrig efter at købe en hel sådan sæk for det lille...
Vil lave et skelet til terrassebrædder på pladen. Men på en af pladens sider er betonen så glat, at pudset ikke hæfter. Trods forsøg på at lave små hak med hammer og mejsel.
Som det ses, handler det kun om en "stribe" på ca. 10 cm x 1m.
Hvordan får vi pudset til at hæfte uden at skulle bruge net? Er hårdere (A) mørtel bedre, eller kan man simpelthen lime noget med montagelim på betonen inden pudsning?
Weber har noget, der hedder weber.rend aid, som man ruller på netop til dette (se billede fra youtube), men er ikke så ivrig efter at købe en hel sådan sæk for det lille...
har pudset en kælder så det er den erfaring jeg har, dvs begrænset.
Der hvor jeg havde svært ved at fæstne pudset, blandede jeg en vælling af vand og puds.
slaskede det på med en pensel og lod det tørre/brænde. Derefter pudsede jeg som vanligt. Det ser ud til at sidde godt indtil videre i hvert fald.
Der hvor jeg havde svært ved at fæstne pudset, blandede jeg en vælling af vand og puds.
slaskede det på med en pensel og lod det tørre/brænde. Derefter pudsede jeg som vanligt. Det ser ud til at sidde godt indtil videre i hvert fald.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Findes sikkert en slags primer at male på.
Hør med Weber.
Protte
Hør med Weber.
Protte
Tak for svar, noget der kan skabe lidt struktur burde jo holde bedst, ligesom når de ruller den der specialprodukt på weber-filmen.
Kunne forsøge med at slamme på mørtel med vællingkonsistens som fgo beskriver, men har svært ved at tro, at det fungerer godt på glat beton?
Weber (deres support har ferielukket
) har også en ren primer, "Vidhäftaren":
https://www.weber.se/byggkemi/produkter-och-system/byggkemiprodukter/weber-vidhaftare.html
Kan blandes i mørtlen fx når man reparerer beton. Dog undrer man sig over, om det virkelig får puds til at hæfte bedre mod en glat overflade.
Kunne forsøge med at slamme på mørtel med vællingkonsistens som fgo beskriver, men har svært ved at tro, at det fungerer godt på glat beton?
Weber (deres support har ferielukket
https://www.weber.se/byggkemi/produkter-och-system/byggkemiprodukter/weber-vidhaftare.html
Kan blandes i mørtlen fx når man reparerer beton. Dog undrer man sig over, om det virkelig får puds til at hæfte bedre mod en glat overflade.
Interessant, og nu når jeg surfede lidt på engelske sider ser det ud til at være meget almindeligt at lave en "slurry" af mørtlen og blande i en polymerkombineret tilsætning "SBR", dette bliver en grunder, som man ridser lidt vandrette spor i, inden det får brænde.
Jeg gør et forsøg, med eller uden tilsætning altså.
Jeg gør et forsøg, med eller uden tilsætning altså.
Opfølgning: Købte 1L Weber Vidhæfter for 139. Blandes 1:1 med vand hvis det bruges til slamning/grundning. Brugte A-mørtel, konsistens tilstrækkeligt træg til at kunne trække spor i det. Bør fæstne ekstra godt mod betonen, så den kan bære 1 cm c-mørtel.
Vidhæfter kan tilsyneladende bruges selv til at lime beton mod beton.
Vidhæfter kan tilsyneladende bruges selv til at lime beton mod beton.
Klik her for at svare