Bedrevidende
· östergötland
· 2 785 indlæg
En slags profilfræser.. Men er lågen virkelig i massivt træ?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Fræsestålet er nok meget specielt, næppe noget der findes færdigt. Fræsningen er sikkert udført i en computerstyret overfræser. Jeg tror ikke, man kan gøre det med en overfræser med heldigt resultat.
Så måske er det lettere at fjerne en sektion i midten og lime den sammen? Den skal alligevel sprøjtemales hvid, så lidt spartel og slibning er ingen hindring.J justusandersson sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hjørneformen som ses på dit billede tror jeg er svær at efterligne med en overfræser, selvom man bruger en styreskabelon. Svinget har en meget lille radius. Men du kan måske forenkle både fræserstål og mønster en smule?
Det eneste, der skal gøres, er at gøre lågen kortere. Jeg tænkte, at man måske kunne fjerne 8 cm fra midten og derefter lime dem sammen for at undgå fræsning. På den måde vil den se fabriksfremstillet ud efter lidt finish. Som sagt, den skal males hvid.J justusandersson sagde:
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Du mener at fjerne 8 cm på midten af en allerede fræst låge? Det kan vel ikke være så svært? Du skal måske bruge nogle kiks eller lignende for at styre det op.
J justusandersson sagde:
Præcis sådan ja. Havde en idé om at jeg skulle save 8 cm af nederst og fræse nyt nederst. Var bekymret for at en limet samling ville blive for svag, men der er jo ikke nogen større belastning på den. Hvordan den er skruet på opvaskemaskinen ved jeg ikke endnu, men det kan vel ikke være så mærkeligt.J justusandersson sagde:
Klik her for at svare