Hej allesammen!
Vi planlægger at bygge en væg ved siden af vores køleskab. Dels for at det ville se pænere ud, men vi tænkte også, at man kan udnytte væggen til opbevaring med en eller anden hylde på.
Nu er mit spørgsmål - hvordan går jeg bedst til værks? Bygger jeg en ramme af reglar som jeg derefter fastgør i gulv og loft med vinkeljern og derefter skruer brædder på?
Eller kan jeg gøre det på en mere enkel måde?
Bifoger billede
Tak!!
Vi planlægger at bygge en væg ved siden af vores køleskab. Dels for at det ville se pænere ud, men vi tænkte også, at man kan udnytte væggen til opbevaring med en eller anden hylde på.
Nu er mit spørgsmål - hvordan går jeg bedst til værks? Bygger jeg en ramme af reglar som jeg derefter fastgør i gulv og loft med vinkeljern og derefter skruer brædder på?
Eller kan jeg gøre det på en mere enkel måde?
Bifoger billede
Tak!!
Hej
Visse køle/fryseskabe har kølespiraler både på siden og bagsiden. Hvis du mærker, at skabet bliver varmt på siden, hvor du vil bygge væggen, kan det være passende at lave en væg med blot en plade på ydersiden, så du får lidt luftstrømning omkring skabet. Ellers fungerer en tykkere MDF-plade godt som væg, det giver jo et lidt mere elegant indtryk end en væg med regler.
// Held og lykke!
Visse køle/fryseskabe har kølespiraler både på siden og bagsiden. Hvis du mærker, at skabet bliver varmt på siden, hvor du vil bygge væggen, kan det være passende at lave en væg med blot en plade på ydersiden, så du får lidt luftstrømning omkring skabet. Ellers fungerer en tykkere MDF-plade godt som væg, det giver jo et lidt mere elegant indtryk end en væg med regler.
// Held og lykke!
Hej!Tone73 sagde:
Hej
Visse køl/fryseskabe har køleslanger både på siden og bagsiden. Føler I, at skabet bliver varmt på den side, I vil bygge væggen, kan det være passende at regelmæssigt oprette en væg men kun med plade på ydersiden, så I får lidt luftgennemstrømning omkring skabet. Ellers fungerer en tykkere MDF-plade godt som væg og giver et lidt mere elegant indtryk end en opreglet væg.
// Held og lykke!
Tak for svaret!!
Jeg synes ikke, at køleskabet føles særligt varmt hverken på bagsiden eller siderne... Er der en anden måde at undersøge sagen på?
Og hvis mdf - hvordan fastgør man bedst sådan en? Vinkeljern i loft og gulv?
Så længe du fortsætter med at have luft ovenover køleskabet, bør det være i orden at bygge væggen tæt op ad køleskabet. Skulle du bygge til der også, er det godt med en rist eller en åbning et sted, der øger luftgennemstrømningen til skabets bagside.
Så behøver du nok ikke tage hensyn til varmen. Jeg har skråskruet MDF mod loft og gulv, skal du have loft- og gulvlister, så kommer skruerne til at gemme sig bag dem. Ved ikke om du er vant til at arbejde med MDF, men glem ikke at forbore hullerne som du skruer i, og brug gerne sådan en jigg: https://www.amazon.se/Kreg-Pocket-H...07751817018&psc=1&language=sv_SE&gad_source=1
Ja, de findes i forskellige størrelser. Har du kun mdf, så bliver den lidt svajende på midten, men du har jo skabet bagved, som stabiliserer, hvis nogen "kaster sig mod væggen". Når du sætter hylder op, skal du tænke over længden på skruerne, så de ikke kommer ud på bagsiden.Jonawullt sagde:
Klik her for at svare
