Hej allesammen!
Vi planlægger at bygge en væg ved siden af vores køleskab. Dels for at det ville se pænere ud, men vi tænkte også, at man kan udnytte væggen til opbevaring med en eller anden hylde på.

Nu er mit spørgsmål - hvordan går jeg bedst til værks? Bygger jeg en ramme af reglar som jeg derefter fastgør i gulv og loft med vinkeljern og derefter skruer brædder på?
Eller kan jeg gøre det på en mere enkel måde?
Bifoger billede
Tak!!
 
  • Hvidt køleskab i køkken ved siden af tapetseret væg og træstol, dekoreret med billeder og noter. Fleksibel opbevaring ønskes ved siden af.
Hej
Visse køle/fryseskabe har kølespiraler både på siden og bagsiden. Hvis du mærker, at skabet bliver varmt på siden, hvor du vil bygge væggen, kan det være passende at lave en væg med blot en plade på ydersiden, så du får lidt luftstrømning omkring skabet. Ellers fungerer en tykkere MDF-plade godt som væg, det giver jo et lidt mere elegant indtryk end en væg med regler.

// Held og lykke!
 
  • Synes
Jonawullt
  • Laddar…
Tone73 Tone73 sagde:
Hej
Visse køl/fryseskabe har køleslanger både på siden og bagsiden. Føler I, at skabet bliver varmt på den side, I vil bygge væggen, kan det være passende at regelmæssigt oprette en væg men kun med plade på ydersiden, så I får lidt luftgennemstrømning omkring skabet. Ellers fungerer en tykkere MDF-plade godt som væg og giver et lidt mere elegant indtryk end en opreglet væg.

// Held og lykke!
Hej!
Tak for svaret!!
Jeg synes ikke, at køleskabet føles særligt varmt hverken på bagsiden eller siderne... Er der en anden måde at undersøge sagen på?
Og hvis mdf - hvordan fastgør man bedst sådan en? Vinkeljern i loft og gulv?
 
Hvis du reglar væggen, fastgør du reglarne direkte i loft og gulv - skruer lige igennem reglarne. Vælger du at sætte en plade op, er det nok mere diskret med vinkeljern.
 
Y YuGi sagde:
Hvis du reglar op væggen, fastgør du reglarne direkte i loft og gulv - skruer lige igennem reglarne. Vælger du bare at sætte en plade op, er det nok mere diskret med vinkeljern.
Tak! Og det ville holde tilstrækkeligt godt med vinkeljern?
 
Så længe du fortsætter med at have luft ovenover køleskabet, bør det være i orden at bygge væggen tæt op ad køleskabet. Skulle du bygge til der også, er det godt med en rist eller en åbning et sted, der øger luftgennemstrømningen til skabets bagside.
 
Jonawullt Jonawullt sagde:
Tak! Og det ville holde tilstrækkeligt godt med vinkeljern?
Ja, de findes i forskellige størrelser. Har du kun mdf, så bliver den lidt svajende på midten, men du har jo skabet bagved, som stabiliserer, hvis nogen "kaster sig mod væggen". Når du sætter hylder op, skal du tænke over længden på skruerne, så de ikke kommer ud på bagsiden.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.