9,566 læst ·
21 svar
10k læst
21 svar
Hvordan bygger jeg et stort skrivebord med Elfa og Bordplade? Ca 2700 x 650.
Jeg havde en sådan løsning med en bordplade fra Ikea. Pladen var af sådan en ”hul” variant, som er tyk men vejer ingenting. Jeg havde en ret dyb plade, så for at få lidt ekstra støtte satte jeg ben i forkanten af pladen (også fra Ikea, pladen har jo færdige skruehuller og alt).
Vi har Elfa til lidt af hvert inklusive tunge skuffer med værktøj. Vi bruger skinnerne, der hænges i en liste. Når hylderne er tomme, kan det rasle og slå lidt på forskellige måder, men så snart der er lidt vægt på det hele, bliver det stabilt.
Vi har Elfa til lidt af hvert inklusive tunge skuffer med værktøj. Vi bruger skinnerne, der hænges i en liste. Når hylderne er tomme, kan det rasle og slå lidt på forskellige måder, men så snart der er lidt vægt på det hele, bliver det stabilt.
Tak!Tomtom79 sagde:
Det går jo selvfølgelig også godt at kombinere med Johans forslag, hvis man vil forstærke lidt. Derimod ville jeg sørge for at holde 100mm frit over radiatoren, så det går jo ikke så godt at kombinere med en regel på væggen. Men gerne på højre side.
Ville sige, at brug ELFA-skinner og konsoller. Føl efter, så du får den rigtige højde osv. Når du er helt tilfreds, skruer du et par regler eller støtteben, hvis du anser behovet for at være der.
Har du skinner hele vejen ned, fungerer det måske også at sætte en lille hylde under skrivebordet til en router/switch eller måske en dejlig pude at lægge benene på.
Hvor meget luft skal kunne strømme igennem for at forhindre kuldebroen? Ville det fungere at skyde pladen hele vejen mod væggen, men for eksempel bore ventilationshuller á 50mm med cirka 100mm mellemrum?
Henrik
Det spørgsmål kan desværre ikke besvares. Det afhænger helt af, hvor meget varme huset mister, og hvor godt vinduet isolerer. Men alt er bedre end intet.B Banansvenne sagde:
Plejer elementet at være meget varmt, så kræves der sandsynligvis mere luftgennemstrømning, er det normalt meget køligt selvom det er koldt og blæser udenfor, så kræves der mindre.
Nu er jeg stort set i mål med projektet!
Det blev fire elfaskinner og en 27mm bordplade i fyrretræ på ca. 2700x620, hvor jeg har fræset kanterne og behandlet med hårdvoksolie. Det svajer lidt, måske en millimeter, hvis jeg lægger vægt på den, men overordnet set føles alt meget stabilt. Jeg skar også et stykke ud under vinduet for at mindske risikoen for kulderas. Vi må se, om det er nok, eller om der er brug for mere.
Det blev fire elfaskinner og en 27mm bordplade i fyrretræ på ca. 2700x620, hvor jeg har fræset kanterne og behandlet med hårdvoksolie. Det svajer lidt, måske en millimeter, hvis jeg lægger vægt på den, men overordnet set føles alt meget stabilt. Jeg skar også et stykke ud under vinduet for at mindske risikoen for kulderas. Vi må se, om det er nok, eller om der er brug for mere.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 695 indlæg
Propert! 👌
Bruger du kun elfas konsoller til skrivebordet, eller har du stabiliseret med større konsoller eller bjælker?B Banansvenne sagde:Nu er jeg stort set i mål med projektet!
Det blev fire elfaskinner og en 27mm bordplade i fyrretræ på ca. 2700x620, hvor jeg fræsede kanterne og anvendte hårdvoksolie. Der er en smule svaj, cirka en millimeter, hvis jeg lægger vægt på den, men overordnet føles alt meget stabilt. Jeg skar også et stykke ud under vinduet for at mindske risikoen for kulderas. Vi må se om det er nok, eller om der skal mere til.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Stort skrivbord arbetsbord skänkes i Göteborg
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bygger skrivbord med två möjliga höjder – hur fästa förlägningsbenen
Möbelsnickeri -
Bygger stort medelhavsinspirerat stenhus - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Stort skrivebord - har brug for Stabilisering
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Stort skrivbord?