hej, et spørgsmål om 2 forskellige teknikker hvad der er bedst for og ulemper
1. kapper alle plinter præcist og bruger sokkelpap på dem og lægger en 170*45, stiller derefter en såkaldt hammerbånd på en side i form af en 170*45 og så hakker man ud lige i alle vægspær.
ELLER
2. man sætter stolpesko i alle plinter, stiller 1stk 170*45 på højkant i stolpeskoen, lægger derefter 1stk 170*45 ovenpå som så også vil komme til at ligge delvis på gulvspær. derefter stiller man bare vægspærene ovenpå denne.
???
1. kapper alle plinter præcist og bruger sokkelpap på dem og lægger en 170*45, stiller derefter en såkaldt hammerbånd på en side i form af en 170*45 og så hakker man ud lige i alle vægspær.
ELLER
2. man sætter stolpesko i alle plinter, stiller 1stk 170*45 på højkant i stolpeskoen, lægger derefter 1stk 170*45 ovenpå som så også vil komme til at ligge delvis på gulvspær. derefter stiller man bare vægspærene ovenpå denne.
???
Skulle definitivt køre på alternativ 2. Dog med lidt større stolpesko, så du får i det mindste 2 stk 45X170 stående i dine stolpesko. Disse ser jeg som en bærende bjælke.
På den bjælken stiller jeg så gulvåsene, og på oversiden af gulvåsene fastgøres derefter en syld.
På den bjælken stiller jeg så gulvåsene, og på oversiden af gulvåsene fastgøres derefter en syld.
ok, hvis jeg nu vælger mulighed 2, så tænkte jeg på at bruge 1 stk. 220 stående i stolpeskoene for at kunne bruge 220 isolering i gulvet, burde det ikke være nok som bærende bjælke, eller skal man bruge 2 stk.
Dette skal kun være et skur/opbevaringsrum med en isoleret del, hvor man kan have en køjeseng og nogle ting, der skal stå varmt.
nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener med gulvåse?
jeg tænkte på at lægge en 170 eller 195 oven på denne 220 og derefter stable videre med vægskinner, forkert tænkt?
Dette skal kun være et skur/opbevaringsrum med en isoleret del, hvor man kan have en køjeseng og nogle ting, der skal stå varmt.
nu er jeg ikke helt med på, hvad du mener med gulvåse?
jeg tænkte på at lægge en 170 eller 195 oven på denne 220 og derefter stable videre med vægskinner, forkert tænkt?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Hvad har du for laster og spændvidder? På www.traguiden.se kan du finde tabeller og dimensionering af bærende konstruktioner til træbyggeri.
Klik her for at svare