Hej,

Jeg skal bygge to nye indervægge i form af et L i min kælder. Nogle centimeter under loftet løber der vandrør. Her tænker jeg, at reglen kan gå oppe i loftet, og at jeg simpelthen skærer OSB- og gipsplader, så de går så højt op mod rørene som muligt. Så lader jeg være med at have noget ovenover rørene, men bygger dem ind i en slags "kasse".

Derimod har jeg nogle el-kabler, der er sømmet fast i loftet. Hvordan løser jeg dette på en pæn måde? Min første tanke er simpelthen at have en regel ved siden af kablerne, men ikke præcis der, hvor kablerne går. Hvordan laver jeg pænest gennemføringen gennem væggen?

Det sidste spørgsmål er, hvordan jeg kan være sikker på, at jeg ikke borer i nogen elkabel eller afløbsrør, der går i loftet, som jeg skal fastgøre væggen til? Eller hvis jeg er forsigtig, er det nok at bore og skrue reglar i betongulvet og lime pladeregel med Tec7 i loftet? I kombination med en presspasning på de stående reglar. Er det nemmest at bruge plade eller træreglar i dette tilfælde? Tænkte at have pladeregel i gulv og loft i det mindste.

Billeder letter altid processen med at give et godt svar.

Men din plan lyder godt. Sæt regler tæt på rør og kabler og lav en udskæring i pladerne. Tæt med latexfuge bagefter.

Det er nok at lime pladeskinne i loftet og have en god pasform på de stående regler. Jeg har en væg bygget sådan i min kælder bare omvendt, limet på gulvet og skruet i loftet.

• Synes
Spangel
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.