Jeg har installeret ventilation og har nu rør, der skal skjules. Jeg forestiller mig krydsfiner med en lægte for at holde hjørnet sammen, og så at jeg mere eller mindre kan stille konstruktionen på gulvet og føre den ind til... hvor tyk krydsfiner bør jeg have for at den skal være stabil? 2,4 m til loft og ca. 20 cm bred. Et ventilationsrør i et hjørne ved siden af ​​et vindue, med ledning og kontrolboks på væggen.

BirgitS
Jeg kan fortælle, hvordan de gjorde, da de byggede huset, vi boede i før, og da gik der stålregler fra gulv til loft langs væggene og i yderhjørnet af indbygningen, og på det var der fastgjort gipsplader.

• Synes
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Jeg kan fortælle, hvordan de gjorde, da de byggede huset, vi boede i før, og da gik der stålregler fra gulv til loft langs væggene og i yderhjørnet af indbygningen, og på det var der fastgjort gipsplader.
Præcis, normalt bygger man med gips og metalregler eller lp50 vinkler. Det giver en pænere finish end hvis man bruger krydsfinér. Hvis den af en eller anden grund skal være aftagelig, bygger du med en 16mm MDF plade. Den er glat og kan males på.

• Synes
sepani
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Jeg kan fortælle, hvordan de gjorde, da de byggede huset, vi boede i før, og der gik der stålregler fra gulv til loft langs væggene og i yderhjørnet af indbygningen, og på det var der fastsat gipsplader.
Lyder lidt for avanceret til mit projekt 🙀

Jeg gjorde noget lignende, og brugte da glatte hvide hylder i passende bredde.

• Synes
sepani
  • Laddar…
tommib
Stålregel er lette at bygge med, det er ikke avanceret overhovedet. Man kan undlade at købe en sådan klemtang for at fastgøre dem i hinanden og i stedet skrue, det går lige så godt.

Hvad er det for en boks på væggen? Skal den være lige der, eller er den flytbar? Den gør det lidt mere besværligt. Hvis du skal bygge røret ind, læg en slange på kablet til den der boks, så det bliver lettere at trække det om efter behov.

Sådan blev det til sidst….ventilation skal sættes igen…og dåse flyttes. Og det skal males selvfølgelig…
…. Væg med træpanel i et rum, ventilationsdæksel og dåse skal fjernes og området skal males.

• Synes
R2A2
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.