Jeg overvejer at bygge to sidevægge til et skab af stablede lecablokke, som derefter skal pudses. De kommer til at ligge på et betongulv, og jeg tror, det er nok med cirka 5 blokke á 9 cm bredde og 59 cm dybde ovenpå hinanden på hver side...
Når konstruktionen er helt færdig, vil jeg have en betonplade ovenpå dem - med en vask i midten) hvilket gør, at de ikke flytter sig, og betonpladen har noget godt at hvile på i midten (udover det vil jeg sætte en vinkeljern omkring væggen, som holder resten af pladen). Der skal også være en dør af træ - typ plankedør - mellem dem.
Spørgsmålet er, hvordan jeg kommer så langt.. Skal jeg fastgøre dem til gulvet og med hvad? Skal jeg fastgøre dem til hinanden og med hvad?
Billede af vaskerumsprojektet - lecablokvægge er tænkt til at sidde i midten, én ved hver maskine, og skal fungere som skab. Jeg tænkte at fjerne gulvet, mens jeg arbejder med blokkene - nedenunder ligger der et betongulv.
Jeg havde boret 8mm armeringsjern ind i gulv og væg, kemankare for at fastgøre dem. Så mørtel som normalt mellem blokkene eftersom du skal pudse udenpå.
edit:
Træ eller blok i væggene?
Evt. skrue ind lave varmgalverede skruer i trævæggen og støbe ind som låsning i så fald.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.