Skal installere en Nordpeis Monaco.
Behøver at bygge en sokkel op, så ovnen får en plan overflade. (Ovnen skal stå med centrum over kanten på et trappetrin).

Hullet i gulvet længst inde mod væggen skal bruges til tilluft.

Min plan er at bygge en sokkel af letbetonblokke, som jeg derefter beklæder med samme klinker som resten af gulvet, på siden og ovenpå.

Selve pejseindsatsen vil stå på en "palle" med 4 ben, se foto.
2 af benene vil stå på soklen.
Hele ovnen vejer et par hundrede kg, så det bliver en del vægt på soklen fra de 2 ben.

Jeg vil lade et hul være tilbage i soklen til tilluften.

Er dette den rigtige måde at bygge soklen på?
Er letbetonblokke det rigtige materiale, eller burde jeg bruge mursblokke (lecablokke, letklinkerblokke)? Eller noget andet?

Kan man lade de 2 ben stå direkte på letbetonblokken, eller skal man forstærke? Det bliver jo et tungt tryk fra de 2 ben.

(Jeg vil eventuelt lægge klinker ovenpå letbetonblokkene)

Nogle tips og tanker?

• Nordpeis Monaco pejs med hvid front og glas, ild synlig indeni. Designet er minimalistisk, og pejsen står frit uden tilkoblede elementer.
  • En væg med en skitse af en pejs tegnet i gule, blå og røde streger. Der ses også et hul til ventilationsrør i væggen.
  • Instruktioner til installation af Nordpeis Monaco med illustrationer af base, benpositionering og tilpasning. Værktøjer og mål er angivet.
  • Instruktionsark for Nordpeis Monaco II høj, med diagrammer og komponentbeskrivelser, samt håndskrevne noter.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.