31,034 læst ·
8 svar
31k læst
8 svar
Hvordan bore store huller i belægningssten?
Jeg vil gerne felle ind markspottar i min garageindkørsel, men jeg ved ikke, hvordan man skal lave huller i belægningsstenene? Spotterne har en diameter på 95 mm. Kan man på en eller anden måde lave så store huller i disse sten?
Eller findes der måske en anden bedre måde at montere spotterne på? Jeg modtager gerne tips.
Eller findes der måske en anden bedre måde at montere spotterne på? Jeg modtager gerne tips.
Du glemte at nævne, hvor tykke stenene og spotterne er.
Der findes hulsave (beregnet til stenmateriale) til en almindelig boremaskine, der klarer diameteren, men ikke mere end til 40-50 mm dybde. Skal du bore dybere, må du hyre et firma, der har en kernebor til btg.hulboring med vanding. Den klarer både større og dybere huller end tidligere nævnt.
Der findes hulsave (beregnet til stenmateriale) til en almindelig boremaskine, der klarer diameteren, men ikke mere end til 40-50 mm dybde. Skal du bore dybere, må du hyre et firma, der har en kernebor til btg.hulboring med vanding. Den klarer både større og dybere huller end tidligere nævnt.
Du kunne støbe din egen i beton og passende pigment. Den kridt man bruger i snörslån skulle være godt til at farve beton.
Den skulle også være god til at farve spartel, fordi kridten ikke bløder igennem maling, som man maler ovenpå. Spartel farver man for at vide, hvilket lag man arbejder på.
Den skulle også være god til at farve spartel, fordi kridten ikke bløder igennem maling, som man maler ovenpå. Spartel farver man for at vide, hvilket lag man arbejder på.
RBR leverer belægningssten med huller i som er lavet netop til indfældning af belysning.
Lux-Point - Betongruppen RBR
http://www.rbr.dk/PDF/luxpoint_montering_se.pdf
Der er det i øvrigt 65 mm som gælder.
Lux-Point - Betongruppen RBR
http://www.rbr.dk/PDF/luxpoint_montering_se.pdf
Der er det i øvrigt 65 mm som gælder.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Stora hål nedanför vindskivan.
Övrigt husrelaterat -
Borra hål i väggen i köket
Kök -
Borede for store huller i karmen. Skal jeg bore nye?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fastgøre gevindstang i leca, boret for store huller..
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Borrat för storahål för spotlights. Kan man lägga dit något för att minska?
El