Jeg vil gerne felle ind markspottar i min garageindkørsel, men jeg ved ikke, hvordan man skal lave huller i belægningsstenene? Spotterne har en diameter på 95 mm. Kan man på en eller anden måde lave så store huller i disse sten?

Eller findes der måske en anden bedre måde at montere spotterne på? Jeg modtager gerne tips.

• Grå belægningssten på garageindkørsel, jævnt placeret i mønster.
I
Du glemte at nævne, hvor tykke stenene og spotterne er.

Der findes hulsave (beregnet til stenmateriale) til en almindelig boremaskine, der klarer diameteren, men ikke mere end til 40-50 mm dybde. Skal du bore dybere, må du hyre et firma, der har en kernebor til btg.hulboring med vanding. Den klarer både større og dybere huller end tidligere nævnt.

men den bor gør ingen nytte. Der findes dog bor med hårdmetallspids som gør susen. findes alt mellem 1-150mm. jula har sæt alt mellem 20->100mm

Men hvis man først laver et pilothul med en længere og smallere bor (mindre end hulssavets centerbor) og derefter borer fra to sider?

.Henrik

I
I så fald er det bare at banke det resterende væk med en håndhammer og en spidsmejsel.

Du kunne støbe din egen i beton og passende pigment. Den kridt man bruger i snörslån skulle være godt til at farve beton.

Den skulle også være god til at farve spartel, fordi kridten ikke bløder igennem maling, som man maler ovenpå. Spartel farver man for at vide, hvilket lag man arbejder på.

Ok, tak for tipsene. Skal tjekke op på, om jeg finder en passende hulsav.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.