Har et garage, som jeg skal flydespartle gulvet på, da det skal laves om til soveværelse. Men hvordan i alverden beregner jeg forbruget af flydespartel, når gulvet er kuperet og lidt bølget visse steder.
Havde jeg brugt byggmax' billige flydespartel, havde det ikke været så nøje. Men nu har jeg tænkt mig at bruge ardex k39 på grund af, at den er så letflydende samt lang brændtid, og den koster næsten 1000 kr. sækken og skal bestilles, så jeg vil ikke risikere at købe flere sække for meget,
Hvordan havde I professionelle gjort det for at regne så præcist som muligt, da jeg vil flydespartle så lidt som muligt.
Mål højden du har brug for til spartelen på så mange punkter som muligt med en laser.
Derefter tager du gennemsnittet af alle målinger = tykkelsen på spartelmassen.
Tegn et gittermønster på gulvet og mål i hvert kryds.
Mål højden du har brug for til spartelmassen på så mange punkter du kan med en laser.
Derefter tager du gennemsnittet af alle målinger = tykkelsen på spartelkagen.
Tegn et gittermønster på gulvet og mål i hvert kryds.
/Höghus
Hvis man ikke har laser, er der så en god måde at løse det på? Ellers må jeg tage ud for at leje laser ganske enkelt.
For en "Rigtig" bygger spiller materialet ingen rolle. Det fakturerer han. Desuden er det hans tid, der koster mest.
Men en "rigtig" bygger må jo have en god måde at beregne forbruget på? I det mindste på en sådan måde, at han ikke behøver at tage alt for mange ekstra sække med?
For en "Riktig" byggare spiller materialet ingen rolle. Det fakturerer han. Desuden er det hans tid, der koster mest.
En rigtig byggare HAR en laser og sætter niveaupinde, så de kan få et jævnt resultat.
Så plejer de at have en blander med pumpe i en bil udenfor, hvor flydespartlet blandes, så det er let at blande til den mængde, der behøves.
Men som amatør, lej en laser og sæt niveaupinde, så kan du beregne nødvendig volume.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.