Altanen består af en betonplade med klinker på. Ved yderkanten er der en dryp-plade, der går ind under den sidste klinkerække.
Altanens kant med klinker og dropp-plåt, hvor rust ses på metallet. Flere skadeområder indikerer fugtskader og hulrum under klinkerne. Altanens kant med tørrede pletter af fugemasse og rustpletter under klinkerbelægning, papkasse og værktøj ligger på altanens gulv.

Fixmassen går ikke helt ud, men slutter 3-4 cm ind fra kanten. Derefter har de lagt en stribe tætningsmasse yderst. Nu efter fem år blomstrer rusten livligt. Jeg begyndte at fjerne alt løst, og bag tætningsmassen fandtes en fugtig klistret masse. Tætningsmassen synes at have dannet sprækker både mod klinkerne og mod pladen. Vand er løbet ind uden mulighed for at tørre op --> rust.
Nu vil jeg gerne trykke noget ind i sprækken, der kan give mere støtte til klinkerne (det lyder hult). Og tætne alt mere effektivt.
Hvad skal jeg vælge for materiale til det? Er der noget cementbaseret, der kan støtte klinkerne og fæstner mod den rustne jernoverflade i sprækken? Det skal også være noget elastisk.
Hvad skal jeg bruge?

• Altanens kant med flækkede klinker og rustdannelse ved dropp-plåten, træmøbler og blå stole kan ses i baggrunden.
L
Har betongpladen tætlag (måske hvis det ikke lækker igennem), men fugerne mellem pladerne er ikke tætte, der går vand og fugt ned, måske løber under pladerne og ud på kanten, du siger rust, hvad er det for plademateriale?

Pladen er malet eller plastbelagt stål. Der er tætningslag under klinker, badrumsmaterial, antagelig under fixet.

Du har ingen fliser tilbage? Hos mine forældre, som har en stor betonaltan med kælder under, blev der sat klinker på kanten, som gik ned ca. 1cm fra flisens underkant som en drypnæse. Det blev rigtig godt.

L
Det hvide, som ses, er udvaskning af cement eller kalkmaterialer, og kommer nedefra fliserne.
Ser det som et problem, løber der vand bag ved pladen, du skal kravle med spejl og se,
hvis ikke, så er pladen sikkert under tætningslaget (det er godt) måske går vandet rundt om kanten,
vand løber rundt p.g.a. overfladespændingen og kan gå ind i fugen, som udvaskes og måske frostskader, hvad sker der, hvis du tætner til, og vand står tilbage under fliserne, tørrer ikke ud, og det fryser til.

bump. Findes der flexibel fix eller fugemasse man kan bruge her?

L
Det går at bruge blød fugemasse eller fugemasse, blød fugemasse vil blokere for det vand, der trænger ned i fugerne, ingen større fare om sommeren, (bliver måske lidt sø under, men tørrer ud) men når det begynder at fryse, så springer fliserne nok op, fuge er lidt bedre, lukker noget vand igennem så det klarer frysning, men ingen garanti.

L Liteavvarje sagde:
Det kan anvendes blød fugemasse eller fugemateriale, blød fugemasse vil stoppe det vand, der går ned i fugerne, ingen større fare om sommeren, (bliver måske en lille sø under, men tørrer ud), men når det begynder at fryse, så springer fliserne nok op, fugemateriale er lidt bedre og slipper noget vand igennem, så det klarer frost, men ingen garanti
blødfugematerialeellerfugematerialeharjegogsålistetmenvandeterikkeindefraudefraogfugenskalfleksibelforpladenbevægersiglidetopogned

T Thomas_Blekinge sagde:
mjukfogellerfogbrukharjagocksålistatutmenvattnetkommerinteinifrånutanutifrånochfogenmåstevaraelastiskförplåtenrørsigliteoppogned
Er du bange for at blive anklaget for brug af forkert særskrivning?

• Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Nej, jeg ville bare demonstrere, hvor svært det kan være at forstå tekster, når man skriver i ét uden at afslutte sætninger. De bedste tips kan blive utydelige.

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.