Hej, Jeg har dækket et betongulv med ubrugte gulvafløb med laminatgulv (skummåtte under), og selvfølgelig bliver gulvet ikke jævnt. Jeg har prøvet med en masse forskellige materialer som underlag for at udjævne gulvet, men det er rigtig svært at få det helt jævnt.

Hvordan løser man dette problem?
Nu når jeg skal sætte gulvsokkel, mærker jeg ujævnhederne + når man går over gulvafløbet, bøjer gulvet stadig.

Hvordan fikser man dette ordentligt? Uden cement eller andre flydende løsninger. Afløbet skal være urørt.
Hældningen mod afløbet er måske 70 cm i diameter i alle retninger, hvilket gør det rigtig svært.

Har nogen en løsning?

Hvad jeg allerede har prøvet:

Pap
Masonit
Klik underlag
OSB

I forskellige mønstre og forskellige tykkelser.

Diagram over et betonggulv med gulvbrønd under laminatgulv, der viser ujævnheder omkring gulvbrønden.

JanneJanne123
Tape forsvarligt over brønden og læg fint sand på, så gjorde man jo ofte tidligere for at jævne hele betongulvet.

• Synes
Anonymiserad 170696 og 1 anden
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 sagde:
Tejp brønden ordentligt og læg fin sand på, så gjorde man jo ofte før for at jævne hele betonggulve.
Sand lyder jo smart. Typ sandkasse sand?

JanneJanne123
Ja, det fungerer fremragende.

Så tape over ordentligt brønden, og derefter bare hælde sand på og plade til, indtil det bliver komprimeret, og ovenpå det gulvtæppet, så laminatgulvet?
Vil sanden ikke blive presset væk, og ujævnheder opstå alligevel?

Farstatjej90
Hvor stort er det? Kan du ikke bare lægge noget lettere armering ned og så fylde op med beton?

JanneJanne123
H Hamstraren sagde:
Så tape ordentligt over brønden, derefter bare hælde sand på og stampe det, indtil det bliver komprimeret, og ovenpå det gulvmåtten og så laminatgulvet?
Vil sanden ikke presse sig væk, og vil der ikke opstå ujævnheder alligevel?
Så længe sanden ikke har nogen steder at tage hen, vil den blive der. Hele mit tidligere gulv lå udjævnet på sand, det var meget fast og fint at gå på.

Senest redigeret:
  • Synes
Hamstraren
  • Laddar…
Armering er helt unødvendigt, men kun sand som foreslået er bestemt det enkleste - især da TS ikke vil fjerne brønden. Sanden flytter sig ikke.

Jeg ville dog være lidt bekymret for lugt, når tapen har fået nogle år på bagen og kan begynde at slippe.

• Synes
Hamstraren
  • Laddar…
Tak, skal prøve med sand.

Køb en rigtig grøn tape, der er aldersbestandig. Lag 2 lag af den, så er det bare at fylde med helt tør sand og ikke direkte fra legepladsen 😜

• Synes
Hamstraren og 1 anden
  • Laddar…
Jeg fyldte med sand og lagde gulvet.
Det blev ikke 100% godt, men det blev meget bedre end før. Tak for tipsene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.