Hej, Jeg har dækket et betongulv med ubrugte gulvafløb med laminatgulv (skummåtte under), og selvfølgelig bliver gulvet ikke jævnt. Jeg har prøvet med en masse forskellige materialer som underlag for at udjævne gulvet, men det er rigtig svært at få det helt jævnt.
Hvordan løser man dette problem?
Nu når jeg skal sætte gulvsokkel, mærker jeg ujævnhederne + når man går over gulvafløbet, bøjer gulvet stadig.
Hvordan fikser man dette ordentligt? Uden cement eller andre flydende løsninger. Afløbet skal være urørt.
Hældningen mod afløbet er måske 70 cm i diameter i alle retninger, hvilket gør det rigtig svært.
Så tape over ordentligt brønden, og derefter bare hælde sand på og plade til, indtil det bliver komprimeret, og ovenpå det gulvtæppet, så laminatgulvet?
Vil sanden ikke blive presset væk, og ujævnheder opstå alligevel?
Så tape ordentligt over brønden, derefter bare hælde sand på og stampe det, indtil det bliver komprimeret, og ovenpå det gulvmåtten og så laminatgulvet?
Vil sanden ikke presse sig væk, og vil der ikke opstå ujævnheder alligevel?
Så længe sanden ikke har nogen steder at tage hen, vil den blive der. Hele mit tidligere gulv lå udjævnet på sand, det var meget fast og fint at gå på.