Måske forkert forumssektion, så må mod gerne flytte.

Hej!

Jeg vil installere en enklere dørluge i væggen, så man kommer ind i krybekælderen, og med det alle rør, vandafbrydelsen etc. på en meget enklere måde, end at skulle løbe ud, rundt om hele huset, krybe ind gennem dør, krybe gennem 80x80 cm luge etc.

Det jeg vil gøre er at installere en enklere dørluge (noget i stil med https://www.byggmax.se/vagglucka-clickfix-56-wh-dolle-p68721633#1574=106661) men mit spørgsmål er ret enkelt.

Hvordan åbner jeg væggen? Slagboremaskine og så slå ud? Tigersav?

Væggen er ikke bærende, men er tilbygget efter huset blev bygget.

• Et hjørne af en hvidmalet kældervæg med en lille åbning nær loftet, set under et rund lampe.
  • Murstensvæg med synlige revner og struktureret overflade.
  • Vægudskæring tæt på en mørk åbning. Rå murværk ses i forgrunden, potentielt relateret til installation af en dørklap til en krybekælder.
Lej en betonskærer med stor klinge alternativt bor en fandens masse huller og fjern med mejsel eller slædehammer.

Hej,

Jeg vil tage mig af det. Virker det med en slagboremaskine, en masse huller, banke løs? Hvis det er tilfældet, er der så noget særligt, man skal tænke på? Intet er bærende eller noget.

Tænker at man borer et stykke ind, banker løs, får det væk og så op med "dør" og foder?

Bliver nok meget besværligt med slagboremaskine, forsøg at få fat i en borehammer i stedet.

Borehammer med langt bor. Så hammer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.