Hej,

Dumme spørgsmål måske, men vi ved ikke så meget om sådan noget...:o:confused:; Vi har monteret Smedbos badeværelseskroge med knæepoxy Loctite Unversal Putty. Spørgsmålet er, om det er supervigtigt at vente i præcis/mindst 24 timer, som der står, at den fuldstændige gennemhærdningstid er, før man skruer krogene fast på beslaget, eller om man kan skrue krogene fast på vægbeslagene efter "kun" 21 timer, som vi nu kom til at gøre? Jeg læste i en tråd her på forummet, at det tilsyneladende skulle være ok at belaste dem allerede efter et kvarter, men jeg tænker, at belastningen jo må blive ret stor, når man skruer med skruer, som ligesom klemmer omkring beslaget og på en eller anden måde ser ud til at ville tvinge krogenes beslag ud fra væggen...

Spørgsmål nr. 2: Er der nogen her, der har erfaring med, at krogene er faldet af og beskadiget fliserne i så fald?

Spørgsmål nr. 3: Når man monterer Smedbos kroge, står der "stram ikke for hårdt" i instruktionen. Så hvad er det da?? Det er jo ret subjektivt, hvad der er "for hårdt". Jeg holdt med to fingre i den korte del af unbrakonøglen og strammede, indtil det begyndte at føles som om, jeg skulle til at tage fat. Det kan da næppe være for hårdt? Nogen, der har erfaring med disse?

Taknemmelig for svar!
Martin

1. 24h er med en margen. Hvis du kom til at skrue fast efter 21 timer, kan du nok være rolig...

3. "træk ikke for hårdt" er en omskrivning for: "Tag ikke i for konge og fædreland. Det er kroge til badehåndklæder, ikke dæk til en Formel-1 bil. Brug sund fornuft.".

Ud fra din beskrivelse lyder det ikke som om, du trak for hårdt. Begynder den at løsne sig, kan du jo stramme lidt hårdere til. Ellers burde alt være fryd og gammen.

Hvad er det værste, der kan ske? At håndklæderne falder ned på gulvet? :p

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.