Jo, men sådan plejer det at se ud. Den øverste er snarere usædvanlig lidt rusten.Andreas Lundgren sagde:
Rust er enkelt sagt en kemisk reaktion mellem jern og ilt (4Fe + 3O2 → 2Fe2O3, for at udtrykke det på kemisk). Da der er relativt lidt ilt inde i den konstruktion, som armeringen er indstøbt i, fortsætter rustningen ikke — så længe ingen del af armeringen kommer frem, naturligvis.
At hele stålet er dækket af rust er ikke usædvanligt. Dog virker det til at være lidt vel meget rust på den nederste del for at jeg ville have godkendt det. Overfladerust er ok, men ikke løstsiddende rust på en større del af overfladen.
Jeg har nok aldrig set andre øn "rustne" armeringsgrejer (hverken net, stolper, jern osv)
troede alle var sådan!
De ligger jo altid udenfor (i ur og skur) så det er vel egentlig ikke mærkeligt, hvis de ruster...
Skal fanden tage og se, om jeg ser noget "blankt", på noget, næste gang jeg besøger byggemarkedet (nu når jeg ved, at det findes..)
De ligger jo altid udenfor (i ur og skur) så det er vel egentlig ikke mærkeligt, hvis de ruster...
Skal fanden tage og se, om jeg ser noget "blankt", på noget, næste gang jeg besøger byggemarkedet (nu når jeg ved, at det findes..)
Der findes rust og der findes rust her i verden. Rødrust (overfladerust) påvirker ikke styrken. Det gør derimod den mørkebrune gravrust. På billedet ser det ikke ud som der findes nogen gravrustangreb, med undtagelse i venstre side af billedet. Det kan dog lige så godt være skygger fra rillerne, så det er ikke muligt at sige med sikkerhed ud fra billedet.useless sagde:
Overraskede en ven, da vi skulle støbe en mindre ting, med helt rustfri armeringsjern købt hos Biltema.Snigla sagde:
Jeg har nok aldrig set andre end "rustne" armeringsgrejer (hverken net, stolper, jern osv)troede alle var sådan!
De ligger jo altid ude (i al slags vejr), så det er vel egentlig ikke underligt, hvis de ruster...
Skal pokker tage mig se, om jeg ser noget "blankt", på noget, næste gang jeg besøger byggemarkedet (nu når jeg ved, at det findes..)![]()
Købte dem der alene fordi de ligger indendørs, og jeg ville overraske.
Jeg tænker mest på, at betonen skal få greb i armeringen. Selvom det ikke fortsætter med at ruste, skal det jo stadig sidde fast, tænker jeg.ricebridge sagde:
Det øverste er en af 8 håndplukkede jeg tog på Byggmax. Det nederste er et panik-køb på PoG og det var de sidste de havde tilbage. Nu har jeg pudset det lidt op med vinkelsliberen.Snigla sagde:
Tak for alle svar!
Nu har jeg pudset op det nederste (et panikkøb, sidste eksemplar). Jeg støber en ramme nu, men skal snart støbe på en hel grund og bestille materialer til den.
Nu har jeg pudset op det nederste (et panikkøb, sidste eksemplar). Jeg støber en ramme nu, men skal snart støbe på en hel grund og bestille materialer til den.
Mange konstruktører, samt også kontrollanter, kræver at armeringen skal være rusten netop for bedre forankring.Andreas Lundgren sagde:
Du kan være rolig. (Edit: OK, ikke mange. Men det er heller ikke ualmindeligt)
Så længe du ikke ser, at det rustne jern er betydeligt større end de øvrige, så er der ingen fare.
Lidt kuriøst er det, at visse leverandører flagger for, at deres produkter skal opbevares tørt, hvilket bare er rent hittepå.
Klik her for at svare