Hej! Har en altan bygget på delvis plinter og delvis på fliser (på grund af hård og stenet jord).
Den er 10m lang og 5m dyb, den første bæreline er fastgjort til huset, så er der 2 bæreliner mere. Træet er 195mm på bærelinerne ved jeg, så er det 145 på reglerne cc600 og til sidst terrassegulvet på 120mm. Ikke vi, der har bygget altanen.
Nu skal vi snart have et bryllup og overvejer at sætte et telt op på altanen og være 20 personer, kan altanen klare den vægt? Der vil også være borde og stole.. Synes den føles lidt ustabil, når man går på den, men det er nok bare mig, der bekymrer mig. Hvor meget vægt kan altanen bære? Vil ikke have, at den synker ned..
Den er 10m lang og 5m dyb, den første bæreline er fastgjort til huset, så er der 2 bæreliner mere. Træet er 195mm på bærelinerne ved jeg, så er det 145 på reglerne cc600 og til sidst terrassegulvet på 120mm. Ikke vi, der har bygget altanen.
Nu skal vi snart have et bryllup og overvejer at sætte et telt op på altanen og være 20 personer, kan altanen klare den vægt? Der vil også være borde og stole.. Synes den føles lidt ustabil, når man går på den, men det er nok bare mig, der bekymrer mig. Hvor meget vægt kan altanen bære? Vil ikke have, at den synker ned..
Senest redigeret:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,412 indlæg
Det bliver helt andre dynamiske belastninger med mennesker, der måske danser og hopper af glæde, ikke sammenligneligt med vægten fra en statisk snedække.
Hvad din altan kan klare, må nogen anden beregne, som kan sådant og ikke bare gætter.
Hvad din altan kan klare, må nogen anden beregne, som kan sådant og ikke bare gætter.
Jo. Det har du såklart ret i. Tænkte ikke på, at folk kunne hoppe og danse, selvfølgelig, hvis det er en sammenkomst. Det enkleste er måske at tage en konstruktør ind, eller at have festen på græsplænen?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
De oplysninger, du har givet, er ikke tilstrækkelige til, at man kan beregne det. Hvor mange plinter eller støtte har bærelinjerne, og hvilke afstande ligger de med?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,412 indlæg
@Amaryllis92 Du glemte at svare på begge spørgsmål, antal og afstand.
Klik her for at svare