M
Hej. Har et rum på etage 3 som har meget skæv gulv og det behøver flydespartel. Det gamle flydespartel skal fræses ned, så nyt topflydespartel kan lægges med 1-10 mm tykkelse. Problemet er, at etageplanet (bygget af 20 cm tykt prefabelement i beton) er så skævt, at man ville være nødt til at fræse ned ca. 1,5 cm i selve betonen på oversiden i den ene ende af rummet for at det skal være muligt at lægge topflydespartel uden problemer. Huset er bygget i slutningen af 70’erne i betonelementer (samlet med samme præcision som en Mamma Mu-hytte).

Så... er det bare at gå løs med diamantfræseren og køre ned betonen cirka 1,5 cm? At gøre gulvet højere bliver ikke rigtig godt, da det bliver forkert med døren og gulvet udenfor i gangen.

M mattie_river sagde:
Hej. Har et rum på 3. sal, som har meget skævt gulv og det skal flydespartles. Det gamle flydespartel skal fræses ned, så nyt topspartel kan lægges med 1-10 mm tykkelse. Problemet er, at etagedækket (bygget af 20 cm tykt præfabrikeret betonelement) er så skævt, at man ville være nødt til at fræse ned ca. 1,5 cm i selve betonen på oversiden i den ene ende af rummet for at kunne lægge topflydet uden problemer. Huset er bygget i slutningen af 70'erne i betonelementer (samlet med samme præcision som en Mamma Mu-hytte).

Så... er det bare at gå løs med diamantsliberen og køre ned i betonen ca. 1,5 cm? At gøre gulvet højere bliver ikke rigtig godt, da det bliver forkert med døren og gulvet udenfor i korridoren.
Er det kun for højderne, du har brug for at fræse, så er der nok ingen problemer med at køre løs. Havde jeg ikke haft ferie, kunne jeg have brugt computeren og regnet på det. Men har du ingen problemer med niveauforskellen, så er det bare at spartle på den eksisterende.

M
F Fjonken sagde:
Er det kun for højderne, du har brug for at fræse, så er det nok ikke noget problem at køre i bund. Havde jeg ikke været på ferie, kunne jeg have brugt computeren og regnet på det. Men har du ingen problemer med niveauforskellen, så er det bare at spartle på det eksisterende
Det er det stiplede område til venstre, der skal være lavere. Det område er nærmest bærende væg, gulvplanet ligger på. Hele spændvidden af planet er ca. 5,2 meter. Lad os sige det sådan - hvis man skulle have slebet beton for at gøre det til et synligt gulv, skulle man nok have taget 1-1,5 cm for at "slibe igennem" alle huller og ujævnheder. Jeg er lidt usikker, men det kan være, de har lagt beton på et prefab-element, da de byggede. Synes oversiden er meget ujævn for at være fabriksfremstillet. (Døren er - selvfølgelig - der, hvor gulvet er lavest...)

• Håndtegnet skitse af bygningsplan med mål og angivelser som "slipa betong". Viser areal og dimensioner for et projektområde.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.