Y
Jeg har længe overvejet et stengærde, men samtidig været skeptisk over for det grovspredte.
Så fik jeg øje på en variant, som var noget midt imellem et stengærde og et moderne hegn, hvilket jeg godt kunne lide.
En sort mellem traditionelt og moderne stakit, med lodrette træpæle og en diagonal forstærkning, set foran en bygning.

Så nu tænkte jeg at skitsere en tegning i SketchUp for at kunne planlægge, hvad det koster at bygge dette.
Overvejer så færdigkløvede 6-7cm slaner. Usikker på hvilket materiale til selve "rammen".

Men, hvor langt fra hinanden plejer man at have stolper og hvilken højde plejer der at være på et farmhegn rundt om daginstitutioner og lignende, 130?

• Synes
AliceFrida
  • Laddar…
S
Du siger dagis, hvad skal du mene?

Y
Det er mig, der kan lide standarder. Tænker at kommunale virksomheder følger foreskrevne bestemmelser, og at det er klogt at efterligne det. Det er jo farmhegn overalt, og måske godt at følge det mest almindelige, så kan man bruge deres tilbehør/grinder uden at det bliver mærkeligt.

Jeg gik ud med dette spørgsmål lidt for tidligt, føler jeg.
Skulle have studeret flere hegnsbilleder og besluttet mig for, hvordan stolperne osv. skal se ud, da det sandsynligvis er ret afgørende i stabiliseringsspørgsmålet.

Senest redigeret:
S
Har du sådanne hegn i din nærhed, så kig på dem og mål, mærk hvor solide de er. Klart afhænger af hvad der findes i jorden at fastgøre i, når det gælder stolperne. Afstand ca. 1,5 til 2 meter, en port som er ca. 1,-1,2 meter modellerer da ret godt. Højden ca. 1,10 op, normalt er det vel ca. 80 cm, kan ikke sige om du behøver byggetilladelse, men har for mig at det er max 1,2 m uden.

• Synes
Yrrol
  • Laddar…
Y
Sandt. Nu når jeg læser kommunens side, så forsvandt gnisten og forståelsen for, hvorfor så få har hegn i dag.

• Synes
skutten11
  • Laddar…
S
Du ser, der er mange fælder at måske falde i gennem forskellige myndigheders regler og beslutninger, som det hedder. Har du da en hjørnegrund med gader ved siden af, er det endnu værre med højderne på et stakit eller hæk.
Håber at du finder nogen, der kan passe i dit tilfælde, giv ikke op.

Det mest almindelige problem med de fleste træhegn er, at endetræet er ubeskyttet opad. Det begrænser levetiden meget. Prøv at finde et design, hvor en overligger giver beskyttelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.