Skal fremstille ramper til en trailer, så jeg har brug for durkplade, som jeg tænker at bøje til vendt U-profil for at øge styrken.

Behøver en fuld plade, 2,5x1,25 meter, som jeg deler på langs.

Har pris på 40 kr/kg for aluminium, cirka 1200 kr i alt for en 3 mm. Synes det var dyrt, så jeg tog til et andet sted for at spørge på plade i stedet, og der vil han have 1800 kr for 4 mm, hvilket jeg blev overrasket over.

Nogen der kan oplyse mig om, hvorvidt det er gode priser eller helt hen i vejret? Har lidt travlt med at få fat i det også.

40:-/kg for en privat person er helt ok, tror ikke at du finder til bedre pris.

Køber selv en hel del aluminium (ca 500ton/år)

For alu er det ok ja, men jeg troede da, at hvis jeg i stedet købte plade, så ville jeg få et billigere produkt (men tungere). Men måske er det netop vægten, der er problemet, kg-prisen går ned, men totalpriserne op pga. de ekstra kg, som en durkplade i netop plade vejer.

Priserne ligger nok på de niveauer, du beskriver. Inkluderede det moms?

Skroten KØBER ALU for 8 kr/kg... Nogen i kæden fra aks til limpa må lægge på % efter vejen mod slutkund. ;)

Kan der findes noget under Sælges og Skænkes i forumet?

Senest redigeret:
En durkplade 2/4mm 1250x2500 hos en grossist koster ca 800:- en glat aluminium plade 4mm 1250x2500 koster ca 1400:- ex. moms.
At den glatte plade bliver dyrere er ikke mærkeligt, da den vejer ca 14 kg mere.

www.montano.se jeg købte præcis en plade fra dem. en stål dørk ganske vist, men dem har typ aluminiumsdørk også kig under aluminium, jeg kørte bare derhen dem hjalp til og klippe pladen, kostede dog 450 kr svinedyrt men kunne ikke gøre det selv så jeg havde intet valg.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.