Hej
Jeg skal udfylde hullerne efter håndtag og låse på et par døre.
Behøver således 8 stk. 40 mm trædyvler (overflade-træ ikke endetræ).
Helst i fyrretræ.
Ved nogen, hvor man kan få fat i dyvler?
Hvis ikke, hvor kan man købe en dyvelbor til rimelig pris?
Toolbox tager ca. 500:- for en, og det er lidt for meget, synes jeg....
Ville det være muligt at dreje, eller bliver det bare spåner at dreje mod-træ (mistænker det med min enkle drejebænk)?
Mvh
Peter
Jeg skal udfylde hullerne efter håndtag og låse på et par døre.
Behøver således 8 stk. 40 mm trædyvler (overflade-træ ikke endetræ).
Helst i fyrretræ.
Ved nogen, hvor man kan få fat i dyvler?
Hvis ikke, hvor kan man købe en dyvelbor til rimelig pris?
Toolbox tager ca. 500:- for en, og det er lidt for meget, synes jeg....
Ville det være muligt at dreje, eller bliver det bare spåner at dreje mod-træ (mistænker det med min enkle drejebænk)?
Mvh
Peter
Hej Peter!
Desværre bliver tap- og cylinderbor ret dyre i de størrelser, du har brug for. Hvis det kun er 8 stk., du har brug for, kan du måske spørge et mindre snedkeri, om de kan klare det, sandsynligvis vil de gerne have en skilling for det, og du vil ikke eje en tapbor efterfølgende... Håber du også har en god søjleboremaskine til jobbet, det er ikke noget, man gør med skruemaskinen
Desværre bliver tap- og cylinderbor ret dyre i de størrelser, du har brug for. Hvis det kun er 8 stk., du har brug for, kan du måske spørge et mindre snedkeri, om de kan klare det, sandsynligvis vil de gerne have en skilling for det, og du vil ikke eje en tapbor efterfølgende... Håber du også har en god søjleboremaskine til jobbet, det er ikke noget, man gør med skruemaskinen
HejWigert sagde:
Tak for tipset. Har overvejet det.
Jeg skal lime 2 døre sammen til en bred skydedør.
Jeg tænkte at lime låsekiste mod låsekiste med en firkantsbit i begge låsekister og gennemgående 40mm pløkker, som låser konstruktionen.
Unødvendigt, ja, men lidt sjovt.
Med prisen på pløkbor bliver det ikke til noget med det.
Det bliver firkantet hul, eller også saver jeg en del af døren af og erstatter med massivt træ.
For at få det lige, forstærker jeg med fladjern i top og bund.
Mvh
Peter
Klik her for at svare