1,180 læst ·
6 svar
1k læst
6 svar
Hvor grove regler til Pergola med hængestol?
Jeg har tænkt mig at bygge en lille pergola, kun 2 x 2,6 meter, konstrueret som en sammenbolt ramme oven på fire sokkel-forankrede stolper. Da det er en lille pergola i en lille have, vil jeg gerne give den "nette" proportioner. Samtidig vil jeg kunne hænge en hængestol i en mellemliggende bjælke, som fastgøres parallelt (i bjælkebeslag) med den ydre 2meters bjælke, ca. 70 cm ind.
Min idé var 70x70-stolper, og at rammen består af 95x45-bjælker. Ville dette kunne holde til det, jeg har tænkt mig? Eller skal jeg øge til 90x90 henholdsvis 120x45? Meget taknemmelig for tips!
Min idé var 70x70-stolper, og at rammen består af 95x45-bjælker. Ville dette kunne holde til det, jeg har tænkt mig? Eller skal jeg øge til 90x90 henholdsvis 120x45? Meget taknemmelig for tips!
2,6m lang 45*95 holder fremragende til at belaste med vægten af en person, hvis du har reglen på højkant.
Overvej, hvordan pergolaen kan gøres stabil, kan du bruge skråstivere eller støbe plinterne ned i jorden i stedet, så pergolaen ikke svajer, når du sætter dig i din hængestol?
Overvej, hvordan pergolaen kan gøres stabil, kan du bruge skråstivere eller støbe plinterne ned i jorden i stedet, så pergolaen ikke svajer, når du sætter dig i din hængestol?
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 954 indlæg
70x70 og stående 95x45 duer, men du skal have stabilisering i sidled. Jeg ville have sat 2 stk 45 graders skråstivere på hver stolpe med forankring ca en halv meter ud.
Glem ikke at bruge ordentlige skruer.
Glem ikke at bruge ordentlige skruer.
Tusind tak for svar! Ja, lægter på højkant, absolut. Skråstivere i hjørnerne tænkte jeg også at bruge (28x45), og nedgravede stolper (bælte og seler).F fribygg sagde:
Fint, så burde alt holde som planlagt.
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 954 indlæg
Pænere hvis skråstiverne er 45x45, 28x45 ser lidt spinkelt ud, selvom det gør jobbet. Eller hvis man laver alt i samme dimension, 90x90
Visst, en smagssag antager jegRabbithole sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fastgørelse af reglar til tagterrasse
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fastgørelse pergola-taglægter til spær/hus
Galet att ta bort råspont/takreglar, höja taket och lägga tillbaka?
Tak & Vind -
Regler til dør i plankeværk
Behandla oimpregnerade reglar till terrass
Utbyggnad och tillbyggnad