21,220 læst ·
16 svar
21k læst
16 svar
Hvor finder man gamle planker som disse?
Dette koster lidt over 10.000 kr.
Lidt overkill og lidt for langt til mit køkken, så jeg tænkte på at lave et lignende bord.
Understellet bliver af grove aducerede vandrør eller en slags stilladsmateriale (dog ikke så let at finde heller).
Bordpladen skal være af gamle slidte planker. Måske ikke specielt beskidte som stilladsplanker, men mere slidte bare. Groft savede og hakkede.
Har tjekket Blocket, Nacka byggnadsvård osv., men kan ikke finde noget.
Nogle tips?
Lidt overkill og lidt for langt til mit køkken, så jeg tænkte på at lave et lignende bord.
Understellet bliver af grove aducerede vandrør eller en slags stilladsmateriale (dog ikke så let at finde heller).
Bordpladen skal være af gamle slidte planker. Måske ikke specielt beskidte som stilladsplanker, men mere slidte bare. Groft savede og hakkede.
Har tjekket Blocket, Nacka byggnadsvård osv., men kan ikke finde noget.
Nogle tips?
Noterede, at Jula er begyndt at sælge sådanne rørklemmer, som er ret flotte med bøjninger og vinkler til f.eks. at bygge bådhuse eller lignende.
Kan det være passende at bruge dem til at bygge understellet? Jeg kan ikke finde dem på nettet og har lidt travlt! Jeg kan kigge mere lidt senere...
=)
Kan det være passende at bruge dem til at bygge understellet? Jeg kan ikke finde dem på nettet og har lidt travlt! Jeg kan kigge mere lidt senere...
=)
Ikke meningen at stjæle tråden nu, men jeg undrer mig lidt over Rivners.pinebar sagde:
Har de gode priser? Er der materialer at have, jeg er mest interesseret i vinduer. De skriver også, at de har nye reglar, hvilken prisklasse og kvalitet ligger de på.
Tak for lånet
Har endelig taget mig til Jula nu, og de har ret gode dele funktionsmæssigt. Men de ser meget billige og plastikagtige ud. Ikke som deres tilhørende rør, der har det lidt mere slidte look som fx byggepladser.slacker sagde:
Nogle andre tips, hvor man kan finde rørdele i fx jern med koblinger, så man kan få sammensat et understel, der ligner den nederste halvdel af en sådan her:

Var på Rivners nu også. De havde et parti gamle byggnadsställningsplanker.pinebar sagde:
De var lidt for beskidte og grå. Jeg er mere ude efter slid på grund af alder og vejr. Men det er et sted, der er værd at vende tilbage til. De ser ud til at få ind ting hele tiden.
Presse og søn og andre, der laver overdækninger til både, har måske noget, der passer. Lidt svært at se på billedet, men det minder jo lidt om almindelige sorte jernrørskoblinger, findes bl.a. på Rinkaby rör.
Bind nogle reglar sammen, som du trækker efter bilen... læg dem derefter ud et stykke tid.....
Ikke helt tosset, har en ven som gravede sin scoutskjorte ned for et par måneder siden for det rette image. Lidt fake føles det dog. Så er jo regler rundede/dövade hjørner på, det er ikke autentisk.
Se om du har nogle bønder/skovejere i din bekendtskabskreds... De har for det meste lidt/meget bondsavet træ liggende rundt omkring i afventning på dårligere tider.
Derefter forstår jeg ikke, hvorfor man vil skynde sig med patinaen... Den kommer alligevel med tiden
/ATW
ps eller find en bondsav direkte... Ds
Derefter forstår jeg ikke, hvorfor man vil skynde sig med patinaen... Den kommer alligevel med tiden
/ATW
ps eller find en bondsav direkte... Ds
Bordet på billedet ser ud til at have egplanker.
Jeg ledte efter gamle slidte planker med den rette "patina" for et stykke tid siden og tænkte, hvor i alverden skal jeg finde dette? Kastede spørgsmålet ud på Facebook, og 20 min senere havde jeg fangst hos en, der var i gang med at skifte sit gulv på laden.
Så kast lidt forespørgsler ud her og der, men man kan ikke regne med at finde det rigtige med det samme.
Jeg ledte efter gamle slidte planker med den rette "patina" for et stykke tid siden og tænkte, hvor i alverden skal jeg finde dette? Kastede spørgsmålet ud på Facebook, og 20 min senere havde jeg fangst hos en, der var i gang med at skifte sit gulv på laden.
Så kast lidt forespørgsler ud her og der, men man kan ikke regne med at finde det rigtige med det samme.