14,022 læst ·
15 svar
14k læst
15 svar
Hvor finder jeg hvidlaseret loftpanel?
Side 1 af 2
Hej
Vi skal bygge vores hus ud til sommer/efterår, med 67 m2. For vores egen del bliver det mest malerarbejde, mens entreprenøren bygger resten. Overvejer dog, om det ikke er muligt at købe allerede hvidlaseret panel til loftet (bjælkeloft), dobbeltfals som er mellem 18 og 22 mm tyk.
Nogen der har tips om dette???
Vi skal bygge vores hus ud til sommer/efterår, med 67 m2. For vores egen del bliver det mest malerarbejde, mens entreprenøren bygger resten. Overvejer dog, om det ikke er muligt at købe allerede hvidlaseret panel til loftet (bjælkeloft), dobbeltfals som er mellem 18 og 22 mm tyk.
Nogen der har tips om dette???
Vi satte sådan her i hele vores loft..
http://www.siljan.com/8c-panel_produkt1.asp
Ludbejdset er det, men det ser næsten lidt voksagtigt ud.. Personligt kan jeg ikke rigtig lide hvidlaseret, synes det ofte ser lidt lyserødt ud, og desuden gulner det over tid. Tilsyneladende skal det, jeg linkede til, være meget farvebestandigt. Vores har siddet oppe i 3 år nu, og det har præcis samme nuance som da det var nyt..
Prisen lå (har jeg for mig) på lige over 110kr/kvm.
http://www.siljan.com/8c-panel_produkt1.asp
Ludbejdset er det, men det ser næsten lidt voksagtigt ud.. Personligt kan jeg ikke rigtig lide hvidlaseret, synes det ofte ser lidt lyserødt ud, og desuden gulner det over tid. Tilsyneladende skal det, jeg linkede til, være meget farvebestandigt. Vores har siddet oppe i 3 år nu, og det har præcis samme nuance som da det var nyt..
Prisen lå (har jeg for mig) på lige over 110kr/kvm.
Tak for alle svar.
Interessant med hvidvoks mm som alternativ til hvidlasering. Jeg vil IKKE have, at det gulner, så det må jeg undersøge nærmere...
Det som var købt på Byggmax, mener du det som var 15mm tykkelse? Vi skal have mindst 18mm, helst 22mm for at det skal holde isoleringen under ordentligt, har vi fået at vide.
Mvh Anna
Interessant med hvidvoks mm som alternativ til hvidlasering. Jeg vil IKKE have, at det gulner, så det må jeg undersøge nærmere...
Det som var købt på Byggmax, mener du det som var 15mm tykkelse? Vi skal have mindst 18mm, helst 22mm for at det skal holde isoleringen under ordentligt, har vi fået at vide.
Mvh Anna
Er det helt udelukket at gøre det selv?
Det går jo lynhurtigt at lasere selv og kan man bare stå ude og håndtere virket så er det jo klaret på en dag. Det tørrer jo hurtigt også så gør I det nu kan jo virket få tørre til sig lidt inden det sømmes op.
Det går jo lynhurtigt at lasere selv og kan man bare stå ude og håndtere virket så er det jo klaret på en dag. Det tørrer jo hurtigt også så gør I det nu kan jo virket få tørre til sig lidt inden det sømmes op.
:
Det var tænkt, at vi skulle male panelet selv, men vi skiftede mening, da vi fandt færdiglaseret til en billigere pris (på Byggmax) end det, som vores byggeentreprenør havde indregnet i budgettet. Nu var det ikke i den rigtige tykkelse, men så begyndte vi at overveje disse muligheder. Måske er det nok at male al yderpanel mv., tænkte vi, men du har måske ret i, at det er let gjort og bliver billigere i det lange løb.
Mvh Anna
Det var tænkt, at vi skulle male panelet selv, men vi skiftede mening, da vi fandt færdiglaseret til en billigere pris (på Byggmax) end det, som vores byggeentreprenør havde indregnet i budgettet. Nu var det ikke i den rigtige tykkelse, men så begyndte vi at overveje disse muligheder. Måske er det nok at male al yderpanel mv., tænkte vi, men du har måske ret i, at det er let gjort og bliver billigere i det lange løb.
Mvh Anna
Låner tråden og spinner videre lidt: jer der har laseret selv - har I kvistlakeret først? Fungerer det godt uden, eller bliver der uundgåeligt gule pletter af harpiksen efter et år? Jeg kan jo ikke forestille mig, at det færdiglaserede panel er "kvistbehandlet" nemlig...
Jeg har ikke gjort det på det fyrretræspanel, jeg har laseret. Det første, jeg satte op, har siddet der i ca. 3 år nu, tror jeg, og der er stadig ingen problemer med knasterne.Bob_the_builder sagde:
Man plejer at sømme lægter på spær, i hvilken man derefter sømmer panelen = 22+15 mm. At sømme direkte i spær med c-c op mod 120 cm men små bittenspænder, som man bruger til panel og derefter læsse på som i vores tilfælde 45 cm isolering synes jeg virker risikabelt. De tykkelser, som du taler om, er ingen standardtagpanel...men alting går jo.
; både gran og fyr indeholder harpikser og gulner derfor med tiden, når det udsættes for sollys. Gran gulner dog betydeligt mindre end fyr. Fyrpanel får du på den anden side en glattere overflade på, da den ikke rejser sig lige så meget ved høvling og lasering. Dette har ingen større betydning, hvis man ikke vælger en profil med meget overflade, som man ikke kan nå at slibe af overfladen på (hvilket de gør ved lasering i fabrikken).
Har lige bestilt færdiglaserede granperlespånpaneler...at lasere selv sparer man jo penge på, men med færdig sparer man tid
Hej
hvad er dine dimensioner, og hvad måtte du betale?
Jeg hælder mere og mere til at bruge en dækkende lasur eller lignende, dvs. et hvidere lag end jeg først havde tænkt... heldigt at man har nogle uger til at tage en beslutning...
venlig hilsen Anna
hvad er dine dimensioner, og hvad måtte du betale?
Jeg hælder mere og mere til at bruge en dækkende lasur eller lignende, dvs. et hvidere lag end jeg først havde tænkt... heldigt at man har nogle uger til at tage en beslutning...
venlig hilsen Anna