Hej allesammen!

Jeg har brug for sådan en her:
bx-ac-22.jpg

... for at hænge en 40 kg sandsæk (til boksning) op i I-bjælken i min garage.

Den der på billedet ovenfor kan jeg bestille fra USA og betale 12 dollar for + fragt på 25 dollar... (suk!)... og få leveret i slutningen af september... Fantastisk...

Hvor kan jeg købe en sådan i Sverige? Jeg har surfet rundt og ledt, men ikke fundet nogen steder... har I nogle tips?

Mvh. Gnurp

Jeg ved ingen steder, jeg har set sådan nogle.. det måske er nemmest at lave selv? To stykker fladjern med to huller i hver, så tre M10 skruer med møtrik... Ville fungere.

Jeg ville nok overveje boremaskinen og lave et hul midt i bjælken. Der er belastningerne som lavest. Så bare træk et spændebånd igennem og hæng sækken i.

Eller tjacka en kraftig tving og klem det fast...

Jeg er nok ikke dygtig nok til at samle sådan en dims selv... :P men at bore huller og sætte en spændebånd kan jeg godt tænke mig at prøve.. jeg har jo så fine metalbor som jeg ikke har fundet nogen anledning til at bruge endnu...
Mvh. Gnurp

Hvis du kan bore lige igennem I-bjælken, så laver du 3 huller i en solid plade og 1 hul i to andre, som du derefter fastspænder den første plade under I-bjælken med nogle solide bolte og en krog i midterhullet på den med 3 huller i.
Ellers kan du smutte ind på et mekaniker værksted med målene på I-bjælken, så får de lavet noget lignende på ingen tid. Tag med en bolle eller en wienerstang, så måske bliver det ikke dyrt heller. ;)

Det er ikke et dumt forslag overhovedet.
Et andet alternativ er at vente en uge til skolerne er startet, og så kontakte den nærmeste yrkesgymnasium. De plejer at kunne lide at få virkelige øvelsesopgaver til eleverne.

Bore gennem bjælken gik slet ikke... ikke en millimeter... hvad er den lavet af, adamantium?? Må finde på noget andet...

Et forsøg på en skitse, så du forstår, hvad jeg mener. Har endda forenklet den ved at reducere med et hul og køre en løkke i en af de andre ;)

• Skitse af forenklet design med to stolper, to vandrette linjer og en løkke på højre side, som illustrerer et byggeprojekt.
Ah, tak for det! Nu forstår jeg, hvad du mener. Det ser bestemt ud til at være muligt. Måske går det lige så godt at lave i træ forresten?

Klart det går. Tag blot lidt kraftigere træ. 45X95 bør holde fx

Sjovt at se, at det løste sig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.