Hej!
Jeg er i gang med at rydde op på loftet og fandt noget træ, som jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med. Nogen gættede på teak. Er der nogen, der kan identificere det? Genbrug eller ej? :)

• Lange, lyse træplanker ligger på en stenbelagt overflade, muligvis teaktræ, fra et loftsprojekt der overvejes til genbrug.
  • Brædder i lyst træ ligger oven på hinanden på et gulv; observeres om det er teak.
  • Træplanke med afrundede kanter på en arbejdsbænk, muligvis teak, set ovenfra i en garage eller værksted.
  • Brædder med lys trætekstur ligger ovenpå hinanden; potentielt teak, søger identifikation og genbrugsmuligheder.
Ser ud som bastulav, hvad plejer det at være der, asp?

Fotografen Fotografen sagde:
Ser ud som saunabænk, hvad plejer det at være der, asp?
Det ser ud til at stemme, når jeg googler saunabænk, tak for hjælpen!

Hvilken slags træ er dette?. Der har været skadedyr på den og de huller har jeg fyldt i med sort hurtiglim(bet+hurtiglim). Så ignorer de sorte huller:D.

• Bræt af lyst træ med sorte limfyldte huller fra skadedyr på en arbejdsbænk, omringet af værktøj.
  • En stump træ på en træoverflade med en skraber i baggrunden. Skader på træet er repareret med sort lim.
Det ser ud som el men el har ikke splintved.

ylven ylven sagde:
Det ser ud som al, men al har ikke splintved.
Hvordan mener du?

Det ser ud som om det har en lys kant. Bliver jeg narret af billedet?

Tror at billedet er lidt misvisende, jeg oplever ikke at kanten er lysere. Tak for info, antager at det er Al da.

S
ylven ylven sagde:
Det ser ut som al men al har inte splintved.
Al har mørkere kerne end splintved.

Altid svært at se på uklare billeder, hvad det er, og det kunne meget vel være al. Er det blødt?

Løn har lignende årer men da plejer man også at kunne se marvstrålerne som små prikker.

S sinuslinus sagde:
Al har mørkere kerne end splintved.

Altid svært at se på uklare billeder, hvad det er, og det kunne meget vel være al. Er det blødt?

Ahorn har lignende årringe, men der plejer man også at se marvstrålerne som små prikker.
Oplever at træet er let at bearbejde, men føles alligevel ret hårdt. Hmm så jeg ville nok ikke sige, at det er blødt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.