Hvad skal man anvende til reparationsmasse for at reparere skader rundt om vinduet i kælderen inden pudsning?

Tanken er, at jeg skal bygge en form rundt om vinduet for at sikre, at reparationen bliver lige og flot.

Det er en kældervæg i betonhulsten, som derefter skal pudses, så jeg vil have et materiale, som pudsen også hæfter godt på.

• Kældervindue med beskadiget betonmurstensramme, der skal repareres før pudsning. Udsigt til græsplæne udenfor.
Claes Sörmland
Lidt almindelig pudsemørtel C føles vel som en rimelig løsning. Hvor du skal bygge på tykkere lag, kan du påføre murermørtel B i omgange.

Motherfucker
F Funkis1955 sagde:
Hvad skal man bruge for mørtel/lagringsmasse til at reparere skade rundt om vinduet i kælderen inden pudsning?

Tanken er, at jeg skal bygge en form rundt vinduet for at sikre, at reparationen bliver lige og pæn.

Det er en kældervæg i betonhåltag, som derefter skal pudses, så jeg vil have et materiale, som pudsen også hæfter godt på.
Hvis du vil gøre det i et enkelt lag, er Finjas laga vægg et godt produkt, som man kan lægge på op til 100 mm i et enkelt lag..
Tager du pudsemørtel B eller C, så må du bygge på ca. 10 mm ad gangen og lade det tørre, inden næste lag..

https://www.finja.se/storage/ma/106...F936CF9746BDA9407EC5F/Laga Vägg_162_PB_sv.pdf

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.