Hejsa!
På grund af en tankevrider og en hurtig omplanlægning har vi fået en ekstra gulvafløb i vores plade (garage/værksted).
I stedet for at have en vaskebænk og vaskemaskine der, bliver det i stedet en arbejdsbænk og "grov-kontor" med plads til loddestation, elektronik, mini-værksted og lignende.
Det ekstra gulvafløb var egentlig ikke et problem (derfor vi efterlod det, da vi flyttede vaskebænken til et andet sted), men nu er det faktisk lidt i vejen, da jeg ønsker et helt glat gulv, så man kan rulle en kontorstol eller lignende henover det.
Så gulvafløbet skal væk! Dog, har jeg meget lidt styr på netop beton/cement (hyrrede en virksomhed til at støbe pladen).
Hvad er forskellen på flydespartel og "gulvafretningsmasse"? Eller er det det samme?
Findes det i forskellige farver? Flisemureren, der flydespartlede faldet i badeværelset, havde en flydespartel, der var ret mørk i farven. Jeg vil gerne have, at reparationen smelter ind i gulvet (synligt betongulv).
Det er jo et lille lokalt fald i pladen, ca 10-20 cm i radius rundt om afløbet. Det gør jo, at flydespartlen bliver tyndere og tyndere mod kanterne. Holder det sammen over tid, eller er det bedre, hvis jeg skærer en "ramme" ud, typisk ca 1 cm dyb, så man får lige kanter? (Bør kunne gøres med vinkelsliberen bare).
Og hvordan dækker man gulvafløbet? Lige nu sidder der noget blødt plastlåg over det. Mistænker, at det vil give sig over tid, og at spartelmassen revner.
Tænker, det måske er unødvendigt at fylde hele afløbet, hvis man nu skulle ønske at tage det frem igen. Hvis ikke andet, så vil den næste ejer måske.
Kan man lægge sådan en her over?
https://www.purus.se/produkter/produkt/innerlocktatlock-150
Eller bliver det også for blødt?
Vedhæfter et billede af gulvet, dvs en helt almindelig glittet betonplade. Desværre står der for mange ting på gulvafløbet til, at jeg kan få et billede af det lige nu...