Nogen der har tips til træsorter til badeværelsesindretning? Det skal blive bordplade, skabslåger og diverse holdere i samme træsort. Helst skal det være en mørkere træsort men ingen forbudte tropiske varianter.

Først overvejede vi at købe almindelig fyr og bejdse, men det risikerer at blive ujævnt. Vi har også overvejet eg og bruge en olie med mørkere pigment.

Bordplade og de øvrige dele skal være af samme træ/nuance. Jeg vil selv save og fræse dem bagefter.

Det man ser i badeværelsesindretningsbutikkerne som er mørkt er mørkbejdset eg, valnød og wenge.

Teak er tæt og naturligt fedtet, men man bør nøjes med olie da. For at tilføje til listen.

Mørkbejset eg ville have været flot, men risikoen er, at det bliver ujævnt bejdset. Jeg har mislyktes før. Derfor tænkte jeg, at man måske kunne olie med en mørk olie. Tilsyneladende findes der noget, der hedder coofeeoljat, men jeg har ikke fundet sådan en olie.

Vedrørende teak, wenge og valnød. Kan man købe disse materialer som plader og lister et sted. Stavlimmede bordplader plejer at være lette at finde, men jeg har også brug for stykker, der er ca. 15*100 mm, og disse bør ikke være stavlimmede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.