Y
Behøver tips om to tætningsmasser.

1. Hvis man står ude og ser på vinduesglasset, er der jo som en pakning mellem det og rammen, der holder glasset på plads. Jeg vil lægge yderligere tætning der, langs med rammen. Er det da vindueskit jeg skal bruge, eller en form for silikone?

2. Da blikkenslageren havde sat en ny vindueskarm til det nye vindue, sagde han, at det ikke blev helt godt, og at jeg skal tage noget for at tætne hullerne med. Han sagde dog ikke hvad. Silikone?

I hjørnet mod vinduet.

Hjørne af vinduesramme med revner og huller, beskidt overflade ved nyinstalleret vinduesblegning. Mulige tætningstips efterspørges.

SMP/MS-Polymer byggfug havde jeg anvendt i begge tilfælde. Meget vejrbestandig, fleksibel og overmalbar. Går også godt til vinduet (findes i sort) eller hvis du bruger syntetisk kit, men det bygger på samme base. Havde absolut ikke anvendt ægte silikone, vådrumssilikone eller akrylfug.

Ude-fugemasse af en slags

Sikaflex, dur godt til både og burde vel fungere her også?

Blikslager!?
Ser jo mest ud som en halvsløj hjemmefusker har været i gang..

• Synes
oceanis
  • Laddar…
1.
Ved ikke om man kan tætne det på en god måde, men er interesseret selv i svaret. I værste fald skal glaskassetten ud og en ny liste indsættes.

2.
Ser lidt mærkeligt ud. Stikker foringen ind bag smygen?

Det ville under alle omstændigheder være blevet pænere, hvis underbleget var lavet lige så bredt som mellem smygerne og så skåret ind i foringen.

Noget bygningsfuge ville under alle omstændigheder være nødvendigt mod smygen. Muligvis skal sprækkerne for bleget i vinduet forlænges lidt.

Y
Synes I, det ville være mere værd at få en blikkenslager til at lave en ny plade med bedre pasform end at tætne hullerne? Han lavede en fejl, da han målte, og gik på kompromis...
Og jeg ved ikke, hvordan træet går der. Tror tømreren gav mig en form for forklaring på noget og hurtigt sagde, at blikkenslageren ville ordne det.

Angående vindueslisten, så er den inderste del af listen tilbage, så glasset er stabilt. Det er kun de sidste millimeter udenpå glasset, uden for rammen, der er skåret væk. Jeg tænkte dog på at sikre tætheden med noget.

Synes det ser ud som om blikkenslageren var der for 20 år siden.. :) måske svært at reklamere over pladen nu.

Mine tætningslister mellem mindre godt udførte inddækninger og foder har en tendens til at revne, hvilket gør, at jeg skal holde øje, hvilket er irriterende. Måske skal jeg prøve sikaflex, som nævnt, i stedet for en hvilken som helst byggemasse.

Det går måske ikke at løse mere elegant for dig, og jeg forstår besværet med at tilkalde en blikkenslager. Men jeg ville nok have gjort det eller lavet min egen inddækning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.