Tænkte sætte panel i skråtag med synlige fagværkstakstole.
Nogen der har tips til hvad der bliver pænt?
Overvejede 17mm råspont men ville helst have lidt glip mellem brædderne.
Alle tips modtages taknemmeligt. Gerne med billede hvis I har.
Hilsner Daniel
Nogen der har tips til hvad der bliver pænt?
Overvejede 17mm råspont men ville helst have lidt glip mellem brædderne.
Alle tips modtages taknemmeligt. Gerne med billede hvis I har.
Hilsner Daniel
Jeg har købt sporpanel hos Byggmax, som jeg sætter op som loft i kælderen. Billigt men ikke den mest strålende kvalitet.
SPORPANEL 12 x 120
52,95 kr per kvm.
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1251
Der er dog ingen billede. Jeg kan tage et derhjemme, hvis det er interessant, men så må du bede godt om det for at det skal være indsatsen værd...
SPORPANEL 12 x 120
52,95 kr per kvm.
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1251
Der er dog ingen billede. Jeg kan tage et derhjemme, hvis det er interessant, men så må du bede godt om det for at det skal være indsatsen værd...
Glipper bliver det måske ikke med spont, men når de ikke slås tæt sammen, ser det ud som om der er glipper. Har gjort det med glatlægte og skal gøre det med ruplank senere i efteråret. Begge to er indendørstage. Nogle steder er der 5mm mellemr, andre steder sidder de tæt sammen osv. netop for at få det uregelmæssige. Det tager en frygtelig tid at få til, men det bliver pænt som bare pokker
Så kør på med ruplanken!
jeg ligger lige nu i støvet og kryber og tigger som bare den ;D
ginnfilt sagde:Jeg har købt sporpanel på Byggmax, som jeg sætter som loft i kælderen. Billigt men ikke den mest strålende kvalitet.
SPORPANEL 12 x 120
52,95 kr per kvm.
[link]
Der er dog ingen billede. Jeg kan tage et derhjemme, hvis det er interessant, men så må du tigge godt for, at det skal være værd anstrengelsen...![]()
Hvad passende med en belønnings-hylde fyldt til bristepunktet med delikate drikke ;D
Det er præcis sådan vores tag nu ser ud (tror jeg :-/ billedet er lidt sløret). Har hørt flere navne på panelet, granpanel, spårpanel. Det ser ud som ginnfilts panel, men vi brugte bagsiden netop fordi vi også ville have "glat" tag.
Begyndte med kvistlak og grundning, derefter blev det sat op med dykkerpistol (skyd i noten så slipper du for synlige sømhuller) og malet på stedet 2 gange med almindelig hvid tagmaling. Slår du ikke panelet sammen "som man skal", bliver der fine uregelmæssige sprækker.
Held og lykke
Begyndte med kvistlak og grundning, derefter blev det sat op med dykkerpistol (skyd i noten så slipper du for synlige sømhuller) og malet på stedet 2 gange med almindelig hvid tagmaling. Slår du ikke panelet sammen "som man skal", bliver der fine uregelmæssige sprækker.
Held og lykke
Så fik vi fat i en enklere variant af sporpanel, for vores har ingen spor på bagsiden. Men vores var dyrere... Betalte 60-70:-/kvm hos en lokal bræddegård. Det kan altså også betale sig her at kigge rundt inden køb!ginnfilt sagde:
I mit nybyggede sommerhus har jeg sat 17*95 råspont i loftet med den uhøvlede side udad, som jeg har malet med hvid nordsjö bindoplast (tror jeg, det hed) til loft. Malingen var dyr men helt suveræn at male med. Jeg har skruet dem i noten. Revnerne kommer automatisk!? hvis du tager det direkte fra bræddegården. Alternativ dim 22*120. Held og lykke!
Klik her for at svare