Tænkte at bygge en solskærm på ydersiden af et vindue. Overvejer hvilken Plywood der klarer sol og vand bedst. Båd, form eller anden Plywood? FormPlywood kan vel ikke males på, eller?
Tak tak.

Marinplywood

Tænk på, at det kun er limet i marinekrydsfiner, der er vandbestandigt - ikke træet.

Mikael_L
Spontant tænker jeg, at det bedste burde være et bestandigt trämaterial, typ teak eller lärk ...

Men jeg har måske ikke ret, og det var måske ikke heller et svar, du ville få ... du spurgte jo eksplicit om plywood... :o

Tak!
Jaoo, jeg spurgte jo om Plywood. Men jeg er jo ikke værre end at jeg er åben for forslag:D. Så Plywooden foran mig, da jeg fik den idé, at det bør kunne lade sig gøre at benytte ret tynde plader, og at den er formstabil. Teak er vel dyrt som pokker, ikke sandt?

Meranti/Lauan-plywood (billigste kvalitet af mahogni) er nok heller ikke så pjattet, tror desuden den er billigere end marinplywooden og den kan males. Passende dimension 6-7mm tror jeg.

Mikael_L
Ja, mahogni er vel endnu en af de der næsten uforgængelige træsorter?

Mikael_L sagde:
Ja, mahogni er vel endnu en af de der næsten uforgængelige træsorter?
Antager at du er mildt ironisk?

Mikael_L
Ja lidt iofs.
Men man bruger vel mahogni og teak på træbåde netop fordi disse træsorter nedbrydes så meget mindre og langsommere end andre, eller ....?

Mikael_L sagde:
Ja lidt i øvrigt.
Men man bruger vel mahogni og teak på træbåde netop fordi disse træsorter nedbrydes så meget mindre og langsommere end andre, eller ....?
Det er korrekt, at teak er nogenlunde rådresistent.
Mahogni derimod... Nej, ikke særlig.
Det skyldes, at teak har fuldt med harpiks i porerne.
Mahogni har en mere normal opbygning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.