Jeg har købt mig et gammelt torp, hvor pudsen på kældervæggene er begyndt at falde af. Skal væggene pudses om, eller kan jeg bare banke alt det løse væk og føle mig rolig? Hvilken funktion har pudsen egentlig ud over det æstetiske?

• En kælder med afskallet puds på væggene, en åben trådør til venstre og blå plastikrør på gulvet.
  • Gammelt torp med rød træbeklædning, hvor pudsen på kældervæggene falder af, synlig trappe og handsker på betonoverfladen ved siden af en dør.
Huset har stået tomt i et par år i det mindste, men skal nu være opvarmet året rundt, om det nu gør nogen forskel.

Pudsens vigtigste funktion er at gøre væggen lufttæt. Dette har betydning, hvis rummet er opvarmet.

ok, så hvis der kun skal stå vandpumpe og vandvarmer kan jeg så springe pudsningen over? sidste vinter gik kælderen aldrig under 5° trods at huset kun blev holdt ved 10° når det var koldest, så regner ikke med at have brug for opvarmning.

Ingen problemer med at lade det være uden puds, hvor det er faldet ned. Resten, som sidder fast, kan du jo lade sidde der alligevel.

Missede at det var næsten 1 år siden indlægget blev oprettet, :X

Senest redigeret:
  • Synes
Kurtivan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.