12,730 læst ·
5 svar
13k læst
5 svar
Hvilken dimension er mest almindelig for liggende panel?
Har svært ved at bestemme mig og værdsætter al den hjælp, jeg kan få!
Vi har et 30'er hus i funkisstil. Facaden er hvid puds.
Den ene væg havde vi tænkt at dække med liggende dobbeltfals panel.
Vores dilemma er dimensionerne.
Valget står mellem 220x95 og 220x120.
Hvilken dimension bør vi vælge??
(PS: Jeg ved, at smag er delte men hvad er mest almindeligt på moderne huse?)
Vi har et 30'er hus i funkisstil. Facaden er hvid puds.
Den ene væg havde vi tænkt at dække med liggende dobbeltfals panel.
Vores dilemma er dimensionerne.
Valget står mellem 220x95 og 220x120.
Hvilken dimension bør vi vælge??
(PS: Jeg ved, at smag er delte men hvad er mest almindeligt på moderne huse?)
Skal man virkelig have dobbeltfaspanel som liggende panel? Fjällpanel eller almindelig klinklagt panel er vel det mest almindelige og som lader vandet løbe væk. Liggende dobbeltfaspanel forestiller jeg mig samler vand i sporene og burde hurtigt blive dårlige.
Liggende bør man have enkelfas og ikke dobbelfas som påpeget tidligere. Dimensionerne antager jeg du mener 22*95 eller 22*120. Personligen foretrækker jeg 22*120 da 95 har tendens til at se meget "stribet" ud hvis det er lidt større område.
Uden at ville kapre tråden fra trådskaberen vil jeg indskyde, at jeg har hus med lidt bredere liggende dobbeltfas i 28x175 og 22x145 på forskellige sider. Denne er monteret i trediverne på et ældre hus, ikke funkis dermed. Nu skal for så vidt store dele udskiftes på grund af hvad jeg har tolket som manglende vedligeholdelse gennem mange år, men at det skulle være så dårlig vandafledning ved jeg ikke, om det trods alt har fungeret så længe, to vægge er stadig gode. Er der yderligere tips til alternativer for mig, trådskaberen og andre som ikke for meget afviger i udseende fra dobbeltfas?joflopp sagde:
Hvad er grunden til enkelfas og ikke dobbelfas?Tjacko sagde:
Helt rigtigt, jeg mener 22*95 vs 22*120. Vores væg er 4,6*2,7m, uden vindue og dør.
Har været rundt og kigge lidt i går. En række nybyggede huse havde 22*95 stående og 22*120 liggende. Stående var dobbelfas men liggende (kan ikke helt huske (selvom det var i går)) men jeg mener også dobbelfas. Dimensionerne er svære at vurdere på afstand men stående var smallere end liggende...
Klik her for at svare