Hvilke byggeprojekter arbejder I med udenfor på denne årstid? (Inden vinteren kommer). Jeg selv er i gang med en udvidelse af garageopkørslen.

Er i gang med jordarbejde for at kunne støbe en 300m2 plade til foråret, jeg arbejder så længe vejret tillader det. Pladen skal blive grundlag for vores nye hus med integreret garage. For to uger siden blev kældergrunden og murstokken på huset, der tidligere stod på grunden, nedrevet. Det er sjovt at køre gravemaskine :)

http://www.youtube.com/watch?v=ErNUEKa71HM

Har lige bygget en karnap.

INGENTING OVERHOVEDET! Det er for koldt, for vådt, for mørkt og for utriveligt ude :)

Fræser dele af blomsterbede og kørt græsplæne op. For at anlægge ny græsplæne tilpasset AM. Vi må se, hvor langt jeg når, inden frosten sætter ind.

og jeg arbejder på min carport, de 2 seneste dage har jeg gravet rende (med spade) til kabel for 2 nedstøbte spots i carportens forkant. Spærkonstruktionen lavede jeg af 4 mm krydsfiner, skar dem 80mm brede og limede dem sammen. Selve konstruktionen er af 120X120 jernprofil.

carport2001.jpg

carporten005.jpg

Senest redigeret:
Bygger ud huset. Grunden på plads, muring af underetagen næste weekend (med lejet hjælp). Så fortsætter jeg arbejdet selv (en etage mere i træ). Håber at være færdig til foråret.

carporten007.jpg

saturnus sagde:
och jag håller på med min carport, de 2 seneste dagene har jeg gravet rende (med spade) til kabel for 2 nedstøbte spotlights i carportens forkant. Spærkonstruktionen lavede jeg af 4 mm playwood, savede dem 80mm brede og limede dem sammen. Selve konstruktionen er af 120X120 jernprofil.

[bild]
Spændende spærkonstruktioner! Er de runde på ydersiden også?

Kurtivan sagde:
INGENTING OVERHOVEDET! Det er for koldt, for vådt, for mørkt og for ubehageligt udenfor :)
men....man må bide sammen, for det er ikke sjovt, når det er for svedigt heller. Dette er Skåne, vindstille og 12+:)

Mikael_L
Jeg har en bunke udendørs-opgaver og en bunke indendørs-dito. Så jeg gør, hvad vejret føles mest passende for. :)

Men det har handlet om at vintersikre bygningerne og grunden. Skorstenen og det allersidste på taget blev færdigt for nogle uger siden. Tagrender på hus og garage ligeså. Har også sat en del facadepanel op i sidste uge. Jeg tager mig af en del træ og nedskåret og laver det om til brænde. Rydder alt, som senere er træls, at det er gemt i sneen. Der er lidt tilbage.

Smukke dage med ca. +10° i luften er det slet ikke dårligt at arbejde ude, især hvis det er vindstille.

Mikael_L sagde:
Jeg har en bunke udendørs-opgaver og en bunke indendørs-dito. Så jeg gør, hvad vejret føles mest passende til. :)

Men det har handlet om at vintersikre bygningerne og grunden.
Skorstenen og det allersidste på taget blev færdigt for en uge siden.
Tagrender på hus og garage ligeledes.
Har også sat en del facadepanel i ugen, der gik.
Jeg tager mig af noget træ og fældet og laver det om til brænde.
Rydder op i alt, som så er irriterende, hvis det gemmes væk i sneen. Der er lidt tilbage.

Smukke dage med ca. +10° i luften er det slet ikke dårligt at arbejde ude, især hvis det er vindstille.
Kunne være sjovt at få se lidt billeder fra Dine projekter, Mikael_L

Larsa sagde:
Spændende tagspær! Er de afrundede på ydersiden også?
Jo der er en svag bue på hele taget, playwood strimlerne er 10 i antal på hver tagspær, kunne måske være nogle flere.

Råspontet er så pakket sammen, limet og skruet i tagspærrene, alt efter egen idé, som vanligt.

45x45-erne i siderne, er boret/gængede i firkantjernene = meget arbejde, som den "almindelige" ikke tænker på:blushing:

Senest redigeret:
Mikael_L
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.