N
Hej

Jeg undrer mig over, om nogen ved, hvor man kan købe hvide lister? Jeg vil ikke have nogle antikhvide lister, der ser gulhvide ud.

/ Daniel

En byggemarked? Bauhaus, byggmax, bejjer, xl-byg.....

N
Listerne er ikke hvide på f.eks byggmax. De er såkaldte antikhvide, hvilket betyder at de ser gule ud ved siden af en hvid væg. Af den grund købte jeg altid lister hos Silvan tidligere, men den butikskæde findes ikke længere i Sverige. Er der nogen, der ved, hvor man kan købe hvide lister, som også ser hvide ud mod en hvid væg?

Er ikke alt almindeligt materiale stockholmsvit (S0502-Y)? Hvis man vil have en anden farve, maler man selv eller bestiller specialfremstillet.

Tog Beijer ikke over Silvan? De fortsætter måske med dem...

Mvh//Janne

N
Tak for tipset! Jeg vil tjekke med Beijer og se, hvad de siger. Det andet alternativ er at male listerne selv, men det er ikke specielt tillokkende med tanke på, at det drejer sig om lister til en hel etage på 100 m2.

Hmmm...de færdigmalede lister jeg har købt i Bauhaus ser derimod blå ud sammenlignet med loftet, men det gør mig ikke noget, da jeg smører loftfarve på listerne (og den latex jeg var nødt til at bruge....)

N
Man måske kan male de allerede malede lister med råhvid snedkerfarve fra flügger, så minimerer man antallet af strøg. Spørgsmålet er, om de skal grundes først?

newbee sagde:
Man måske kan male om de allerede færdigmalede lister med råhvid snedkerfarve fra flügger, så minimerer man antallet af strygninger. Spørgsmålet er om de behøver grundes først?
Nejda, originalfarven var grund nok for mig, man skal jo ikke spare på den egen farve når man stryger så klart....

N
Men det bedste er, hvis man kan købe "hvide" lister, som også ser hvide ud til en hvid væg.

Kommer an på, hvad du har for hvid på væggen. Hvis det er loftlister, bliver det klart pænest at male dem i samme hvide som loftet, og hvis det er gulvlister og dørkarme, bruger jeg almindelig hvid snedkerhvid maling.

Nej....enig

Kontakt et snedkeri, de har ofte malevirksomheder, og de kan lave den hvide farve, du ønsker, og male listerne for dig, ubetydeligt dyrere end at købe færdigmalede i butikken, forudsat at de også får lov til at sælge listen.

N
takket ydmygt for alle tips, der er kommet ind.

/ Daniel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.